KarmaZ Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Det er kommet litt rust på furiaen min, som har stått rolig en god stund. Og tenkte at jeg nå bør ta det før det blir for mye. Er litt rustflekker noen plasser, enkelte av de er grov rust. Hvordan skal jeg egentlig gå fram? For å få det beste resultatet? Pusse det ned, kjøre på med rust "maling", også lakke/male opp igjen i rammens farge? Trenger som du ser noen veiledninger Lenke til kommentar
Pellex Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 For best resultat bør du aller først sandblåse. Deretter pusse, så et grunnlag med lakk, og aller sist 2-3 lag med lakk. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Om du ikke har tilgang til sand/glassblåsing så funker det bra med stålkost på det grove rustet, og nylon rondell på mindre rustprikker. Begge disse kan du kjøpe hos biltema. Etter dette har du ei fin metall(eller hvilket material det er ) overflate, denne må/bør du helst grunne med Zink grunning, og så lakkere med fargen du skal bruke. Ikke bruk biltema lakken, den er forbanna elendig. Tåler ingenting, og er tynn som faen. Da renner den veldig lett, og du får dårlig resultat. Hvit fargen er til og med gul, så dårlig er det Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Nei har dessverre ikke tilgang til sandblåsing. Men saken blir som følger, at jeg pusser vekk rusten til jeg får tilbake stålet, også skal det påføres Zink(rustmaling), samt etter det påføre med den fargen. Men er det noen som vet hvilken farge det er på ramma? Er en slags gråfarge, men finnes vel mange av de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå