Gå til innhold

Hvilken rimelig prosessor til NF7-S?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg får i løpet av neste uke følgende system:

AMD XP1700+ (Palomino - låst)

Abit NF7-S v2.0

2x 256Mb Twinmos PC3200 m/Winbond

(Zalman 6000 CuAl prosessorkjøler)

Her blir nok prosessoren flaskehalsen. Jeg har prøvd å koble sammen L1-broene, men det mislyktes. Men heldigvis kjører den fint så lenge jeg bruker 11 som multiplier. Men da får jeg jo ikke klokka den no særlig høyt da... :(

Jeg har ikke lyst til å bruke så altfor mye penger på prosessor nå. Det er helt uaktuelt å kjøpe XP 3000+ eller bedre.

Hvilken prosessor anbefales til dette systemet? Jeg bør vel uansett gå for Barton? Både Barton og Thoroughbred har ulåst multiplier? Er Barton 2500+ et rimelig og godt valg? Eller hva med en enda billigere prosessor, men med bra stepping - dersom jeg klarer å få tak i det? Amraam.no sier f.eks. at man bare kan ta kontakt dersom man ønsker en "spesiell variant" av de forskjellige XP-prosessorene. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset!

En kar på forumet på diskuter.no sier at NF7-S 2.0 vil åpne Palominoen min. Stemmer det? Isåfall trenger jeg jo kanskje ikke å kjøpe ny CPU. :)

Har ikke hørt mye snakk om stepping ang. Palomino - hva bør jeg isåfall se etter? =)

Lenke til kommentar

Hovedkortet låser opp alle T'bred og Barton (de låste i alle fall). Hvorvidt om det låser opp Palomino vet jeg ikke.

Uansett, tviler veldig sterkt på at du får klokket Palominoen din noe særlig, ulåst eller ei.

Et fornuftig kjøp dersom du skal overklokke, er en T'bred med steppingen DLT3C - JIUHB. Det være seg XP1700+ eller XP1800+. Selv har jeg en XP1800+ (se signatur) som er overklokkingsvennlig :D De kjører glatt 2,3GHz på mitt Abit NF7-S v1.2.

Og skulle du ikke finne en god stepping, så er det bare å ta kontakt med meg. Mulig å få kjøpt min for en rimelig penge :wink:

Uansett lykke til. Og gratulere med valg at et glimrende hovedkort og overklokkingsvennlig minne.

Lenke til kommentar

Nforce2 hk kan IKKE låse opp Palomino.

Palomino må være en av tidenes værste overklokkings CPUer, banna bein.

Trodde jeg skulle klare å klokke denne 1800+'en jeg har, men den nekter å la seg klokke mer enn ca 9% stabilt. 1,53 Ghz -> 1,67Ghz. Temperaturen er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Nforce2 hk kan IKKE låse opp Palomino.

Palomino må være en av tidenes værste overklokkings CPUer, banna bein.

Trodde jeg skulle klare å klokke denne 1800+'en jeg har, men den nekter å la seg klokke mer enn ca 9% stabilt. 1,53 Ghz -> 1,67Ghz. Temperaturen er ikke noe problem.

Helt enig. nForce2 KAN IKKE låse opp AtlonXP med Palomino kjerne. Dette gjelder kun XP med T.Bred kjerne.

En godtips er å kjøpe noe på QXL. Jeg har kjøpt en XP1800+ med følgende stepping:

AXDA1800DUT3C - 9818902250323 - JIUHB0306MPMW

for 450 på QXL og den går fint på ca. 2.385MHz (12.5x191MHz) på min Epox 8RDA+.

Solgte dessuten min gamle T.Bird 1GHz for 510.

Tror at Amraam.no får noen XP1700+ med JIUHB steppingen snart (fikk e-post fra dem i dag), og de går fint over 2GHz.

Staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...