DMN Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Hei, dataen min vil ikke lenger starte, dette er ikke en gammel maskin. Den kjører xp Problemet er ikke strømforskyning da jeg har prøvd å bytte ut denne. Hovedkortet lyser, så det er strøm på i krets der. Men når jeg skrur på maskinen reagerer den ikke i det hele tatt. Skjermen funker. Noen ideer? :s Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Det lyset som lyser, hvis det er grønt, er 5V standby lyset, hvilket betyr at du har strøm på 5V railen fra PSUen. Hvis du har prøvd en annen PSU, er det en ganske stor mulighet for at hovedkortet er herpet, skjønt det kan være andre grunner. Maybe du kan gi litt mer opplysninger om hardwaren din, det hjelper oss mye med å finne ut hva som er galt. Dessuten burde det være første bud å oppgi hvilke komponenter du har første gang. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Det vanlige tenker jeg meg. Sjekk om rammen er inne, prøv å kjør med kun en ram brikke. sjekk om pwr kabelen er inne. vis det ikke virker kom tilbake med mer info om maskinen din. Det er ikke nok med kun xp... Lenke til kommentar
DMN Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) okey, har nå prøvd å kjøre med bare en ram brikke, bytta om på brikkene og fremdeles ikke noe hell. Har også prøvd å restarte biosen uten noe hell. Og ingenting er svidd. Komponenter: Radeon 8600 GT 2x 1024 mb RAM DDR2 500 gb western digital er usikker på hastigheten på CPUen, men vet det er en AMD socket 2 Endret 15. mai 2009 av DMN Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 okey, har nå prøvd å kjøre med bare en ram brikke, bytta om på brikkene og fremdeles ikke noe hell. Har også prøvd å restarte biosen uten noe hell. Og ingenting er svidd. Komponenter: Radeon 8600 GT 2x 1024 mb RAM DDR2 500 gb western digital er usikker på hastigheten på CPUen, men vet det er en AMD socket 2 Og hovedkort er hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå