ok Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Hallo. Har ein HP maskin med ein 1800 amd prosessor,operativsystemet er xp home, hovedkortet er msi-6382. Eg bytta ut skjermkotet som var eit gforce 2 kort til eit ati 9500 pro kort,samtidigt som eg sette inn meir ram og eit creativ audigy lydkort. Problemet no er at eg blir kasta ut av spill av og til,problemet er størst når eg spiller i nettverk.Har innstalert nyaste skjermdriver.Har ikkje rørt bios for eg har ikkje hatt pc lenge og eg har høyrt at det er ikkje veldigt lurt å rote der når man ikkje har greie på det.Det nye skjermkortet skulle ha strøm og det eg lurer på er om det kan vere strømforsyningen på maskinen som er for liten,den er max 200 watt står det.I manualen til kortet anbefaler dei 300 watt såg eg.Begynner å bli fortvila. Takker og bukker for alle svar. Lenke til kommentar
salomo Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Har du avinst gamle drivere? Kan også være som du sier for liten strømforsyning. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 ja da ville jeg anbefalt en litt større strømforsyning.... D kan du få for et par hundre kroner på www.komplett.no :smile: Lenke til kommentar
ok Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Har du avinst gamle drivere? Kan også være som du sier for liten strømforsyning. Ja,i driverdetaljer på kortet ligger det no berre ati drivere. Har gjenoppretta maskina også men det ser ikkje ut som noe hjelper. Lenke til kommentar
salomo Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Er du sikker på at du har rett ram? Hastighet? Lenke til kommentar
ok Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Er du sikker på at du har rett ram? Hastighet? Ja eg opna maskinen før eg bestilte,so eg har kjøpt samme type som sto der fra før.Den ligger registrert i sysinfo ser eg. Lenke til kommentar
aMo Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Jeg ble også kastet ut av enkelte spill inntil igår.. Jeg ble f.eks kastet ut av Max Payne, og gikk derfor på nett og lastet ned nyeste patch for Max Payne (v1.05), og da funka det.. Så det er bare å downe de siste patchene til alle favoritt spilla dine.. Er ikke et hardware problem, men rett og slett at spilla dine er for gamle..hehe Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Dette er typiske feil som skjer når du har en ferdig fabrikk pc som hp compac dell eller hva det enn er. Maskinen er bare bygd med tanke på det som er inni maskinen fra starten av. Alt er tynt max for å tyne prisen og dermed kostnadene. Enkelte går til og med så langt at dem klokker ned skjermkortet fordi strømforsyningen ikke tåler det (radeon9700pro tx) Når du oppgraderer med mere ram nytt og større skjermkort så er det klart at no går maskinen langt utover sine grenser for hva enkelte komponenter tåler her da strømforsyningen. Ville råde deg til å skifte den med en gang. Strøm forsyningen din blir ustabil med for mye belastning som det blir spes i spill da grafikk og cpu samt ram skal tynes mest mulig. Kjøp deg en min 340 w fra feks chieftec. tror nok at ytelsen kan gå litt opp oxo på maskinen din da den får nok strøm. Noen komponenter har en sperre innebygd som setter ned hastigheten på kortet når det får for lite strøm eller blir for varm. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 ville ooxo fått noen til å se på biosen for å ta de nødvendige justeringer der. Feks sette aperture size til min 128 mb og en del andre ting. Sjekke om evntuelle innebygde lydkort er disablet m.m. Lenke til kommentar
ok Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Eg skal bestille ny strømforsyning å sjå,fordi i installasjonsveiledningen til skjermkortet står det at man må ha 300 watt eller større for at det skal fungere skikkelig og da er det vel litt lite med 200 watt.Det er no det eg håper på no,so får vi se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå