robink92 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Vel, tittelen sier vel det meste, lurer på Hvilken olje som er riktig, fyllte oljetanken i går med Hydro's 2 takters racingolje Heltsyntetisk Trodde det var denne jeg fyllte sist, men nå begynner jeg å tvile (haha) Motorsykkelen (en trimma Aprilia RS 125 2007 modell) "hoster" og skal til å "drukne seg" når den får for lite turtall, slik som når motoren er kald på morgenen(skjer bare i tyngre gir i motbakker) altså hvis jeg kjører i 4.-6. gir i motbakker under 5500 omdreininger skjer dette, har også lagt merke til at den nye oljen er litt blå-tyrkisfarget, mens den gamle var rød/rosa farget. (denne regner jeg med er den riktige, for den funka godt) Har ikke noe instruksjonsbok på sykkelen, og lurer på om at oljen ikke skulle vært helsyntetisk. Dette er ikke noe problem for meg for det er bare å ha litt mer turtall, men er kansje ikke det beste for sykkelen. om jeg nå skulle skifte olje, hvordan bør jeg gjøre det? bare tømme tanken og fylle ny olje eller? Om noen vet hvilke oljer som er "riktig" for min Toyota MR2 gti 2.0 1991mod.(som jeg kjøpte for litt under 14 dager siden) så hadde det også vært bra, boka står nemlig på sveitsisk siden det er en importbil, og jeg har temmelig lite peiling på slikt selv ^^ Lenke til kommentar
avo Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Håper du vet det er forskjell på motorolje, og totaktsolje? Totaksolje skal ikke byttes, men brukes opp. Motorolje skal byttes. Lenke til kommentar
robink92 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 jaja, det vet jeg, snakker om totaktsoljen, motoroljen +gearolje ble bytta for ca 2-3 uker siden (på service) og den var helt OK etter det, men så begynnte oljelampa å lyse og jeg etterfylte(muligens feil) to-takts olje Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Den skal gå samme om det er semi syntetisk eller hel syntetisk, så lenge det er 2taktsolje og 2takter Så den gikk helt fint til du fyllte på olje etter servicen? Lenke til kommentar
robink92 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 ja, det er ikke noe problem altså, men ville helst hatt den gamle olje, siden den ga finere gang i motoren, og så slipper jeg å kjøre på høyere turtall hele tiden (i stor fart i hvertfall) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå