Fatbeard Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg er en gutt i begynnelsen av 20 årene, og har aldri vært i et skikkelig forhold med noen, og er heller ikke så mye ute og møter folk. Så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på online dating, og det har jeg gjort. Har meldt meg på Match.no og sett meg litt rundt der. Jeg kom over ei jente som virket veldig intresang, og vil gjerne bli bedre kjent med, så jeg sendte henne et blunk (dette er for å vise at du er interessert. I dag fikk jeg et blunk tilbake fra henne, så jeg tenkte jeg skulle gå litt lengere med å sende henne en mail. MEN jeg vet ikke hva jeg skal begynne med, hva skal jeg si, hva skal jeg spørre om? HJELP! Lenke til kommentar
Wooteman Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg er en gutt i begynnelsen av 20 årene, og har aldri vært i et skikkelig forhold med noen, og er heller ikke så mye ute og møter folk. Så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på online dating, og det har jeg gjort. Har meldt meg på Match.no og sett meg litt rundt der. Jeg kom over ei jente som virket veldig intresang, og vil gjerne bli bedre kjent med, så jeg sendte henne et blunk (dette er for å vise at du er interessert. I dag fikk jeg et blunk tilbake fra henne, så jeg tenkte jeg skulle gå litt lengere med å sende henne en mail. MEN jeg vet ikke hva jeg skal begynne med, hva skal jeg si, hva skal jeg spørre om? HJELP! ikke stress, da det med ro. lag deg en kopp med te og tenk over hvorfor ble du interesert i henne fra starten av. hva vil du vite om henne, ikke send sykt mye spørsmål og greier ta det rolig å jobb deg oppover. her er en ide du kan jo si kanskje : jeg viste ikke at jeg fant en så fin kvinne på nettet;) hvordan står det til?. vær deg selv og slapp av Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg er en gutt i begynnelsen av 20 årene, og har aldri vært i et skikkelig forhold med noen, og er heller ikke så mye ute og møter folk. Så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på online dating, og det har jeg gjort. Har meldt meg på Match.no og sett meg litt rundt der. Jeg kom over ei jente som virket veldig intresang, og vil gjerne bli bedre kjent med, så jeg sendte henne et blunk (dette er for å vise at du er interessert. I dag fikk jeg et blunk tilbake fra henne, så jeg tenkte jeg skulle gå litt lengere med å sende henne en mail. MEN jeg vet ikke hva jeg skal begynne med, hva skal jeg si, hva skal jeg spørre om? HJELP! ikke stress, da det med ro. lag deg en kopp med te og tenk over hvorfor ble du interesert i henne fra starten av. hva vil du vite om henne, ikke send sykt mye spørsmål og greier ta det rolig å jobb deg oppover. her er en ide du kan jo si kanskje : jeg viste ikke at jeg fant en så fin kvinne på nettet;) hvordan står det til?. vær deg selv og slapp av Hvis hun er veldig fin er det nok mange som har sagt akkurat det til henne, sier du det samme vil jeg tippe hun mister interessen med en gang. Her gjelder det å være kreativ å bruke noe nytt. Hvis du klarer å lese hva interessene hennes er kommer du langt på vei, særlig hvis dere har noe til felles. Hvis dere begge f.eks liker film kan du f.eks i at du så at hun var filmfan og at dert samme gjelder deg at da må hun i det minste ha sett den og den filmen. Håper du skjønner hvor jeg vil hen Lenke til kommentar
Fatbeard Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Takk for tipsene Vel jeg sendte en mail, der jeg nevnte det var hyggelig å få et blunk tilbake, syntes hun virket som en interesang og trivelig jente, og hadde vært artig å bli bedre kjent med henne... får se hvordan det går Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Bare si det som det er, at når du kikket på profilen hennes så så hun intressant ut og derfor sendte du et blunk, og så syntes du det var veldig hyggelig å få et blunk tilbake. Og så kan du kanskje innrømme at du ikke helt vet hva du skal skrive, at du f.eks. er ny på dette med dating. Ærlighet varer lengst. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Bare si det som det er, at når du kikket på profilen hennes så så hun intressant ut og derfor sendte du et blunk, og så syntes du det var veldig hyggelig å få et blunk tilbake. Og så kan du kanskje innrømme at du ikke helt vet hva du skal skrive, at du f.eks. er ny på dette med dating. Ærlighet varer lengst. Enig, det var det som funket for meg ihvertfall når jeg møtte min kjære over nett. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Og så kan du kanskje innrømme at du ikke helt vet hva du skal skrive, at du f.eks. er ny på dette med dating. Ærlighet varer lengst. I det lange løp er det en heller dårlig plan, men mulig han er heldig med akkurat den jenta her. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Nei, ikke si at du er ny med dating. Usikkerheten din er ikke noe du vil gi bort som førsteinntrykk. Være kreativ, skriv noe som viser at du har lest profilen hennes. Det er sikkert mange nok som sender henne meldinger bare etter å ha sett bildet av henne. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hvorfor ikke være ærlig? Skulle tro at "i det lange løp" så var det mer å vinne på å være ærlig, enn å late som om man er mer selvsikker enn man er, og så kanskje risikere at fasaden sprekker? Men jeg er ikke noe ekspert, aldri prøvd online dating. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg har prøvd masse online dating, og vet i hvert fall med meg selv at det ikke er noe sjakktrekk å introdusere seg selv om usikker og famlende. Det betyr ikke at man skal late som man er noe man ikke er, men det lureste er nok å ikke understreke usikkerheten. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hvorfor er det ikke noe sjakktrekk å introdusere seg som usikker? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Fordi mange trekker seg unna usikre mennesker, eller så kan man oppleve at usikkerheten smitter over og da blir det i hvert fall vanskelig. Dette er min erfaring, altså. Ingenting generelt. Lenke til kommentar
introspector Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Usikkerhet er en varskolampe av flere grunner. Selvsikre (reelt selvsikre, ikke påtatt) er først og fremst som oftest mer stabile; man slipper å hanskes med et annet menneskes følelsessvingninger og i overkant høye behov for selvbekreftelse. Forhold blir mindre kompliserte om man ikke er redd for å si hva man mener, og den andre part heller ikke føler noe behov for å maskere meninger, tanker og følelser. Med usikkerhet kommer gjerne også mistenskomhet, klenging, osv. Generelt er også usikkerhet ikke en tradisjonelt attraktiv egenskap. Om man har en skjev fortann reklamerer man ikke med dette, uten at man nødvendigvis farer med løgn om man lar være å nevne det. Likeledes bør en ikke fokusere på egen usikkerhet, uten at man dermed trenger smøre på med hvor selvsikker en er. Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Jepp, trådstarter er dømt til evig single-het om han viser usikkerhet. Neida, man skal ikke ta det for høytidlig om det ikke blir helt perfekt. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hvorfor er det ikke noe sjakktrekk å introdusere seg som usikker? Jeg håper nesten at du tuller. Det har ingen hensikt å vise usikkerhet, og prøve å rette det opp etterpå. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Vel, jeg har aldri gått ut og sagt at jeg f. eks har slitt med dårlig selvtillit, men jeg har svart ærlig om jeg har blitt spurt. Har aldri hatt problem med å få kontakt med mennesker fra nettet av den grunn, men jeg tror det handler om hvilken måte man gjør det på. Jeg kunne fortelle ærlig om f. eks mobbingen jeg har blitt utsatt for (om det skulle falle seg slik), uten at det gjorde meg noe nevneverdig, og fikk egentlig bare positive tilbakemeldinger på det, til tross for at det også viser en del av min usikkerhet. Men man kan være sterk og tøff selv om man er usikker også, jeg har både ting jeg er sikre og usikre på, noe jeg har vært ærlig om. Jeg tror man bør fremheve begge deler, men at man finner den riktige balansen, for da å gi et riktigst mulig bilde. Selv om jeg har hatt lavt selvbilde i forhold til egen kropp, har jeg f. eks alltid hatt et sterkt pågangsmot, og visst hva jeg har villet, til tross for mennesker som har villet tråkke på meg. Og da har jeg sagt det som det er. Har aldri hatt noen negative tilbakemeldinger på det. Og tåler ikke folk å høre sannheten, eller ihvertfall deler av den (noe kan man jo spare til man faktisk treffes, om man skal det), så er de ærlig talt ikke verdt det. Min kjære visste om mobbingen, han visste om mange av mine usikre sider, men jeg fortalte ikke absolutt alt, noe ville jeg holde for meg selv til vi ble bedre kjent. Jeg mener ikke at man skal fortelle absolutt alt om man faktisk ikke er klar for det, jeg ser ikke på det som å lyve. Enkelte ting ville jeg aldri fortalt mennesker jeg ikke stolte på uansett. Anyway, jeg var ganske ærlig på det, jeg sa det som det var, jeg har mine ting, og han var fullstendig klar over det. Samtidig har han fått vite mer i ettertid. Det syntes jeg var veldig godt i forhold til når vi møttes første gang, for da visste jeg at han møtte meg på et ærlig grunnlag, uten falske forhåpninger. Endret 16. mai 2009 av yvonne2 Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Det er forskjell på å annonsere at man er usikker, og å svare ærlig på et direkte spørsmål om det. Man skal ikke lyve om man blir spurt, men heller ikke proklamere det fordi man vil være så ærlig som mulig. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg hadde holdt meg unna online dating hvis jeg var deg. Fører bare til masse sex i begynnelsen, unger, spetakkel og lite sex resten av livet. Du er herved advart! Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg hadde holdt meg unna online dating hvis jeg var deg. Fører bare til masse sex i begynnelsen, unger, spetakkel og lite sex resten av livet. Du er herved advart! Er ikke det livets gang for alle som havner i et langvarig forhold? Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Det er forskjell på å annonsere at man er usikker, og å svare ærlig på et direkte spørsmål om det. Man skal ikke lyve om man blir spurt, men heller ikke proklamere det fordi man vil være så ærlig som mulig. Jeg har vært ærlig uten å ha blitt spurt også, men det handler om å se an situasjonen. Når man kan lese om mobbingen min i bloggen min (min gamle, den jeg hadde før), så blir det liksom litt dumt å skjule det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå