enator Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 hun er heldigvis enig. hadde hun ikke vært det hadde det ikke spillt noen rolle. rundt barna må jeg være en klippe på deres velvære og liv- Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
aritalo Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Synd å høre at det ikke funket for dere, dog holder jeg litt med brutal mann.. selvom jeg liker at du sier at barnas beste går først. jeg har selv skilte foreldre som ikke tenkte den veien og oppveksten min har vært så som så sammenlignet med hva den burde ha vært da skillsmissen har preget meg veldig. Finn ut av hva du vil med barna, og så lag en slag plan for ditt eget liv, du trenger sterke opplevelser og et par store forandringer i livet ditt. Nå som forholdet er over er det viktig at du setter deg mål for hva du vil i livet ditt, begynner å gå mere ut, møt nye folk, dra på festivaler, gjør det DU har lyst til og ingen andre, dette kommer til å bli en befrielse for deg når du virkelig forstår at du nå kan gjøre nøyaktig som du vil.. finn deg en hobby, noe du virkelig brenner for, og, møt jenter, masse jenter, få erfaring, lær å kjenne og forstå deg på jenter.. da vil du føle deg bedre, og du vil ikke oppføre deg som en tøffel, og du vil kunne klare å opprettholde en viss spenning i forholdet ved å unngå og være alt for ydmyk ovenfor henne, klart, du skal ikke behandle henne som dritt.. men om du hele tiden dilter etter og sikler etter henne så er ikke dette bra i lengden.. derfor; møt flere jenter, føl at du har draget, vit at du ikke har problemer med å få deg ei ny dame om forholdet går til helvette, dette roer deg ned og får deg til å slappe av med og du blir kvitt veldig mange desperate aspekter. en annen ting vært å bemerke seg er; bytt miljø, begynn å heng nye steder du syns det er kult, møt nye folk, skaff deg venner, over alt, hvor som helst. fordi utifra det du skriver var det kommunikasjon som var grunnen til at forholdet røyk, og som noen nevner her; forholdet var nok over for hennes del lenge før du viste det.. det gjelder å lære seg å kommunisere med andre menensker (jeg sier ikke at du er dårlig, men at det alltid går ann å bli bedre!) Leste nylig denne artikelen - noe som er ganske så relevant for akkurat dette. http://www.side2.no/sexogsamliv/article2617394.ece Ellers så kan jeg jo anbefale boka The power of now av Eckhart Tolle. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...oduktId=1590612 da denne boka er noe som har hjulpet meg personlig å innse at jeg er så mye mere verdt enn hvilke eksterne verdier jeg har, det har også fått meg til å akseptere ting og problemer som det er.. og jeg har det mye bedre med meg selv, jeg var manisk depressiv før og livet mitt har tidobla i livskvalitet etter jeg leste denne boka og begynte å leve i nuet, er ikke sikkert dette er noe for deg, men kanskje.. kunne skrivd 10 sider til om dette, men lar det ligge.. for nå. Peace and love! og jeg håper det var noe nyttig i denne posten! og du har en lysende framtid i møte, men bare hvis du tror det selv! tro på deg selv mann! du kan gjennoppbygge livet ditt, men bare hvis du vil! Lenke til kommentar
enator Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 takk for et veldig bra innlegg jeg kan vel si at hun forsøker forstsatt og være den med bukser. men hun fikk en liten irretesetelse i går etter at hun brukte det at jeg har vært ute 2 kvelder på rad. (hun har festet 5 fredager i rad) da sa det lite "nok" i skallen på meg og jeg fortalte henne på en rolig men bestemt måte at om vi skal fungere i flere sammenhenger enn sleppe av barna her og der så må hun respektere meg og hva jeg har og si. jeg har innstett at det her er ikke MIN feil, jeg kan sitte og deppe til jeg blir blå i trynet eller jeg kan vokse opp og være sterk for mine barn. for hun er ikke det. hele situasjonen her tillsier at hun bare vil ut og at hun "freak out" over det monotone i livet. hun har gjort alt dette på en veldig barnslig måte. men men.. ikke mitt problem. det vil bli mitt problem når hun finner ut hvilken feil hun gjorde. og når hun faller så er det jeg som står. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Tja, hun er en dame som har født to unger - både er dette negativt i forhold til kvinners utseende, men også i forhold til deres vagina og seksuelle funksjon. Menn hun treffer vil jo ta ut avstand når hun forteller at hun har to barn - med to forskjellige fedre. Da tenker gutta "herregud!".. Så hvem som har mest å tape her er jo åpenbart. Lenke til kommentar
Textar Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 takk for et veldig bra innlegg jeg kan vel si at hun forsøker forstsatt og være den med bukser. men hun fikk en liten irretesetelse i går etter at hun brukte det at jeg har vært ute 2 kvelder på rad. (hun har festet 5 fredager i rad) da sa det lite "nok" i skallen på meg og jeg fortalte henne på en rolig men bestemt måte at om vi skal fungere i flere sammenhenger enn sleppe av barna her og der så må hun respektere meg og hva jeg har og si. jeg har innstett at det her er ikke MIN feil, jeg kan sitte og deppe til jeg blir blå i trynet eller jeg kan vokse opp og være sterk for mine barn. for hun er ikke det. hele situasjonen her tillsier at hun bare vil ut og at hun "freak out" over det monotone i livet. hun har gjort alt dette på en veldig barnslig måte. men men.. ikke mitt problem. det vil bli mitt problem når hun finner ut hvilken feil hun gjorde. og når hun faller så er det jeg som står. Du skriver mye fornuftig. Jeg er sikker på at du kommer til å klare deg fint igjennom dette. Det er bra at du ser at det ikke BARE er din feil. Men, det er også din feil. Det har ingen hensikt å se på hva hun gjorde feil, det lærer du ingenting av. Det som er interessant er hva du gjorde feil. Jeg har vært igjennom litt av det samme som deg, selv om mitt ekteskap varte 18 år før det skar seg. Min feil var at jeg tillot henne å miste respekten for meg. Og etter min mening så er det også her du har gjort din feil. Så mitt råd er, tenk igjennom hva du kunne ha gjort anderledes og lær av det. Så gjør du forhåpentligvis ikke samme feilen neste gang Heldigvis så er det hele tiden noe nytt å lære i livet for den som vil lære. Man blir aldri ferdig utlært. Lenke til kommentar
enator Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 jeg er mest interessert av familie terapien som kommer. da får man et ordentelig svar på hva begge gjorde feil. jeg har begynt og se mine sterkere sider og skal forsöke med å utnytte dem litt bedre enn hva jeg har gjort de siste 3 årene. men jeg er helt enig i at jeg tillot henne å miste respekten for meg. nå må jeg bare finne ut en måte og forhindre henne i og utnytte samme feil. Lenke til kommentar
Textar Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 jeg er mest interessert av familie terapien som kommer.da får man et ordentelig svar på hva begge gjorde feil. jeg har begynt og se mine sterkere sider og skal forsöke med å utnytte dem litt bedre enn hva jeg har gjort de siste 3 årene. men jeg er helt enig i at jeg tillot henne å miste respekten for meg. nå må jeg bare finne ut en måte og forhindre henne i og utnytte samme feil. Familieterapien bør du ikke ha for store forhåpninger til. Det er mest pjatt. Og du må ikke tro at du noen gang kommer til å få noe ærlig svar fra henne om hva som gikk galt. Å tro det er direkte naivt, for hun har ingen lyst til å fortelle sannheten om det. Det kommer til å sette henne i et dårlig lys, og det vil hun for all deg unngå. Du kommer sikkert til å få et svar, men det svaret er mest sannsynlig noe hun bare finner på.. Rasjonalisering... F.eks. kan du få høre at fordi du gjorde sånn og sånn for så og så lang tid siden ble det vanskelig. Min x dro frem ting fra før vi giftet oss... Pisspreik. Sannheten var at hun kjedet seg fordi jeg ikke var noen utfordring for henne lengre, og at hun hadde mistet respekten. Og selvfølgelig, det var andre som var mere spennende enn meg. Den som er den beste til å finne svaret på hva som gikk galt er DEG. Vel, og mye av svaret har jeg jo gitt deg i forrige avsnitt Finn selv ut hva du gjorde feil, lær av det, gjør aldri samme feilen en gang til, og start med å se fremover. Å se bakover er kun nyttig så lenge man gjør det for å lære hva man gjorde feil Når man har funnet svaret så ser man kun fremover. Se positivt på det, du er tydeligvis i stand til å se egne sterke og svake sider, og er villig til å lære. Dette kommer du styrket ut av. Hun kommer til å fortsette å gjøre samme feilen gang etter gang fordi hun ikke ser på seg selv, men leter etter feilen hos deg. Også til slutt, her er en link som kan være interessant for deg å lese http://www.sosuave.net/forum/showthread.php?t=160563 Lykke til! Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg er helt enig med forrige poster. Denne familieterapisjiten er bare bortkasta. Da stiller du uansett i en posisjon der hun får styre alt, og du får komme inn i hennes nådigste åsyn under hennes ettertrykkelige godkjenning, med andre ord vil hun være sjefen og du er hunden som går i bånd. Dette er dødsdømt. Jeg anbefaler deg å innstille deg på å gå videre i livet, ha det morro, tenk på deg selv, dine egne følelser, sett deg selv i første rekke - det har du sikkert ikke gjort på årevis. Ta kontakt med gamle venner, gå på byen, knull 17-år gamle svenske jenter, gå på rockekonserter, dra på rånebiltreff, kort sagt - VÆR MANN. Bli fornøyd med livet du har, så ser du ganske fort at den neste kvinnen du finner kommer til å være en du finner I DITT LIV, med det mener jeg i den kretsen du opparbeider deg. Hun kommer garantert til å passe bedre inn, og alt vil bli mye bedre siden du har det bra med deg selv. Lenke til kommentar
enator Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 familieterapien er mest for barnas del. vi må kunne kommunisere på at ok nivå for at vi skal kunne ta oss av barna på et bra sett.. vil ikke at det skal bli til at vi setter barna opp som skjold og våpen. det er ikke deres krig. så for min del så skal jeg lære meg og leve. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Marianne_* Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Enator, du virker som en moden fyr med gode hensikter. Bra at du har fokus på barna og ditt eget nye liv!! Du får noen råd her som er ganske hårreisende, følge heller egen fornuft i denne saken, det høres ut som om du klarer å tenke klart nok selv!! Lykke til! Lenke til kommentar
enator Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 takk takk.. er så klart takknemelig for alle svar og tanker. Lenke til kommentar
Textar Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Enator, du virker som en moden fyr med gode hensikter. Bra at du har fokus på barna og ditt eget nye liv!! Du får noen råd her som er ganske hårreisende, følge heller egen fornuft i denne saken, det høres ut som om du klarer å tenke klart nok selv!! Lykke til! De to første setningene dine er helt greie... Den siste gir ingen mening dersom du ikke spesifiserer hvilke råd du mener er hårreisende. Er alle rådene hårreisende, eller er det noen spesielle? Og en begrunnelse for hvorfor de er hårreisende hadde heller ikke vært så dumt å ta med. Og en liten ting til, dette er råd som gis til en mann fra menn. Det er slettes ikke meningen at du som kvinne skal være enig i alt Lenke til kommentar
enator Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 alle råd er bra råd, jeg kunne fulgt alle her og kunne faktisk følt meg bedre.. men jeg tar heller litt fra alle og buygger opp en mening eller teori som jeg kan basere på meg selv og min følelser i alt dette. så takker alle som har lest så her langt. Lenke til kommentar
enator Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 ble tvunget av meg selv (etter en liten nedtur) til å innse at jeg er faktisk verdt mer enn det her, jeg burde være verdt nok til at noen vil gjøre meg lykkelig. men hvordan komme seg videre? hadde også en liten krangel med min x-fru her om dagen. siden hun ble sint når jeg sa at jeg var deppa over alt dette. da fortalte jeg henne (skrives i korte trekk, nok med vegger av tekst her) nøyaktig hva jeg syns som situasjonen. at jeg synes hun er veldig barnslig og lite anvsvarsfull som velger den lette veien ut etter så intens jobbing fra min side med og bli bedre og at når hun treffer veggen og innser hva hun har gjort vil nok ikke jeg stå der å vente. men men.. min tanke nå er: hvordan skal jeg komme meg ut av dette og seire. jeg syns både mine barn og jeg fortjener litt ekstra nå. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 ta en liten tur bort med barna i helga? en liten ferie kanskje? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 har tenkt tanken allerede, for det er jo flere saker som ikke henger der dem skal med dette. men som sagt jeg vet ikke. er mest deprimert nå og orker ikke ta tak i dette så bra som jeg burde. men uansett så må jeg få svar på hvorfor hun vil gå i fra meg, ellers kommer det til og plage meg resten av mitt liv vil jeg tro. Sånn du beskriver situasjonen høres det ut som om du hadde utviklet deg til å bli en klengete tøffel i forholdet. Dette er absolutt ikke vondt ment, jeg er bare 100% ærlig. Har man ikke noe eget liv og en privat sfære som er ens egen mister man mye av uavhengigheten sin i et forhold, og blir som konsekvens også mindre attraktiv for andre mennesker. For å dra en økonomisk parallell, du kan betrakte deg selv og tiden din som et produkt som skal selges på markedet. Hvis du alltid er tilgjengelig for henne vil tilbudet overstige etterspørselen, og du og tiden din vil som en konsekvens minske i verdi. Mennesker setter mer pris på det som er sjeldent og litt utilgjengelig enn det de kan få gratis og over alt. Få deg et eget liv, få deg egne venner, få deg egne interesser, lær deg nye ting og sett av tid til alt dette. Ikke vær redd for konflikter eller å stå på ditt. Du fortjener like mye tid for deg selv som eks-kona di gjør. Lykke til. Lenke til kommentar
enator Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 må ærkjenne at jeg her blitt en veldig tøffel.. og med medfølgende på tråkk.. men uansett akkurat nå (kommer garantert å gi meg en liten smell senere men den blir vel ikke av betydelsehåper jeg) så tar jeg ikke så tungt på alt dette. har insett at jeg er verdt mer både for andre og meg selv, så jeg skal ta meg den tid jeg trenger på og bygge opp et helt eget nettverk. skal bli en bedre far og da vil jeg tro at jeg vil bli bedre for neste romanse eller hva det nå enn blir.. men takk for alle ord. fortsett gjerne dere alle har hjulpet meg få et perspektiv på det som jeg virkelig behøver- Lenke til kommentar
enator Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 hei hei.. da var vi en bit lengre inn i alt dette drama jeg er midt i.. har vært dager hvor jeg virkelig vil slenge ut x:en men det hadde ikke gavnet noen i denne situasjonen.. men her kommer en liten oppdatering ihvertfall: Samtalsterapi var noe som fungerte for oss, faktisk. jeg har insett at jeg vil virkelig ikke tilbake til henne så om spørsmålet hadd kommet hadde jeg blankt skutt ned henne. det har faktisk gjort meg til den mannen jeg var til og begynne med,.. klart jeg er snill (og ja, dumsnill VELDIG dumsnill) men så har jeg sett på meg selv litt. både eksternt og internt. jeg har begynt og trene og ser allerede bedre ut, jeg prater med damer ute på byen på et helt annet sett for at jeg ser nå at damer er ikke de redebyggere som jeg trodde jeg trenger, de er et kvinnelig aspekt og har synspunkter jeg behøver for og bli bedre for meg selv. hvorfor alt gikk til helvete: hun hadde overbevist seg selv på en løgn hun ikke lenger klarte og forholde seg til. jeg var perfekt i dette tidspunktet men ikke neste.. helt klart utgivelig men jeg klarer og se videre og at dette var bedre for meg enn om ca 3-4 år eller hvor enn lenge det egentlig skulle ha tatt. men en kortfattet oppsummering er at JEG har det mye bedre etter alt dette, kommer fortsatt til og være jævlig tungt men jeg vet at alle valg her i livet gode som dårlige leder meg til andre og kanskje bedre saker. men min X mener faktisk med hånden på hjertet at jeg fortjener alt bra og er villig til og hjelpe meg så mye jeg behøver. har dessuten sagt at om det kommer fler løgener eller uærlige handlinger kommer det til og bli konfrotert på med en gang. jeg behøver ikke forholde meg til at jeg må være forsiktig med hva jeg sier eller holde saker inne. tøffeltid er over. nå er mitt fokus på mine barn 90% og 10% på meg siden jeg har lært meg va jeg kan bli sterkere med, nå er det deres tid og få lufte litt. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Nice! Flott at du har det bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå