Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nygift, deprimert og forholdet skranter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke straffbart å ta med dine egne barn noe sted så lenge det ikke foreligger dom i svensk rett som gir ex-kona foreldreretten.

Derfor er det best å rømme hjem til Norge, få avsagt dom i ditt favør i norsk rett.

Lenke til kommentar

først og fremst vil jeg forsøke og holde dette utenfor retten..

jeg syns vi har like mye rett til barna og med mindre hun begynner og krangle med det ser jeg ingen grunn til og dra det til en rett..

men FYI: det finnes flere annledinger til at jeg skulle få foreldreretten om det skulle gå så langt. så om det blir rett så tror jeg at vi stiller ganske likt.

Lenke til kommentar

har tenkt tanken allerede,

for det er jo flere saker som ikke henger der dem skal med dette.

men som sagt jeg vet ikke.

er mest deprimert nå og orker ikke ta tak i dette så bra som jeg burde.

men uansett så må jeg få svar på hvorfor hun vil gå i fra meg,

ellers kommer det til og plage meg resten av mitt liv vil jeg tro.

Lenke til kommentar

skal prate med henne i kveld..

så det blir vel en oppdatering her senere i kveld kan jeg tenke meg..

men takk for at dere har tatt dere tid og ork til og lese igjennom alt.

må få ting mer i perspektiv tror jeg,

för jeg vil si noe endlig.

Lenke til kommentar

Det er jo selvfølgelig fordi "du er så kjedelig", mens hun har lyst til å "ha det så morsomt" med å gå ut og drikke seg drita full og knulle folk fra jobben.

Hun vil selvfølgelig se helt bort fra at du faktisk ikke fikk lov til å være med, eller at du måtte passe barna, inkludert lausungen hun hadde fra før.

Så den saken er grei.

Personlig ville jeg ikke ofret dette en tanke, gå ut på byen og fei over en 17-åring. Sørg for at DU har det bra på egenhånd.

Lenke til kommentar
Gjest Big_bang
: " hvorfor kan ikke jeg følge med til Stefan egentlig?

hun svarte med: " det skal bare være folk fra jobben der"

jeg: " ok, bare undret siden Stefan spurte om jeg ville med i dag"

hun: stillhet ikke mer om det-

Hadde hvert litt kritisk til den :ermm:

for meg så sender dette ut mange negative tanker, som hvorfor vil hun være dær aleina....

Vil hun ikke du skal bli kjent med hennes venner, eller kan det være noe ant... :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Big_bang
først og fremst vil jeg forsøke og holde dette utenfor retten..

jeg syns vi har like mye rett til barna og med mindre hun begynner og krangle med det ser jeg ingen grunn til og dra det til en rett..

men FYI: det finnes flere annledinger til at jeg skulle få foreldreretten om det skulle gå så langt. så om det blir rett så tror jeg at vi stiller ganske likt.

Jeg har to barn selv, og fra en far til en an.

Vær så snill og ikke la deres problemer gå ut over dem, det gjør som oftes det...

Og det er ikke rettferdig overfor dem, for de har ikke gjort noe galt.

Og blande retten inn er tungt for de små også.

Så fremst det ikke står noe grovt som misshandling eller noe slikt bak så vil jeg heller anbefale en megler.

Pluss det å krangle om foreldreretten er ikke noe smart for dere heller, det beste er og bli enige dere imellom og få det på papir fra megler.

Dette om det skulle gå så langt, noe som jeg håper dere slipper...

For det er verken noe kos for dere eller for barna :(

Å jeg snakker av erfaring :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jada, det er all well & good å være pusekatt.

Værsågod, for all del. Still deg i en posisjon der du blir rævkjørt, og vær bitter resten av livet. Men faen ikke kom her og si at ingen advarte deg etterpå.

Ikke la kjerringa beholde huset heller. Per i dag er eiendomsverdien lav. Dermed blir det lav pris på å kjøpe henne ut. Dersom hun skal spare en stund og kjøpe noe nytt, har prisen gått opp igjen - det samme gjelder deg. Dermed vil det være dumt å være den som mister huset og må kjøpe nytt.

Det samme gjelder alt av hvitevarer, den som beholder det skyter gullfuglen, for den som ikke har en dritt må kjøpe alt nytt, ofte på avbetaling for å få råd, og det er dyre greier.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Sett opp timeplan (over hele uka). Der for exempel du kan gå ut fredager og hun lørdager. Fast. Den andre tar ungene morgenen etter. Søndager sammen.

Eller annenhver helg. Noe som du kan vise til, slik at det er råd å planlegge. Blir også lettere å se hvem som har mest fri. Også for henne.

Når ungene har sovna, finn på noe kjekt hjemme. Be folk på pokerkveld, eller invester i extra stor TV til underholding. Eventuelt kjøp biljardbord. Kanskje litt kostbart, men noe i den retningen.

Kjøp noe å skru på. Men blir fort dyrt.

Meld deg inn i en klubb. Slik at du må få dra ut hvis mulig. Trening, mm. noe som ikke krever at du er der hver gang, men så ofte du kan. Hun vil vel at du skal være veltrent? Da treffer du folk du kan be hjem, slik at hun også får lyst å være hjemme når du har folk der mens ungene sover.

Håper det gav noen ideer.

Endret av Erigon
Lenke til kommentar

hadde et lite snakk i går med henne.

jeg fortalte henne: at om du ikke svarer ærlig på disse spørsmålene,

eller at jeg finner ut at du holder noe skjult for meg kommer hele situasjonen til og bli endret og du misbruker min og barnas tillit.

"har du vært utro? hadde du planer om det eller er det noen annen?"

hun svarte meg med ærlighet at det hadde hun ikke,

hun føler bare at hun ikke vil være gift i et forhold hun tror ikke går noen vei.

jeg har satt opp familie terapi den 01/06 bare for at vi skal kunne skilles som venner,

og få svar på hvorfor det har gått som det har gått.

vi bor på vært vårt rum i vår felles leilighet,

og før vi har fått noe svar på de spørsmål vi har skal vi ikke gjøre noe drastiskt.

det er over,

nå skal jeg lære meg og leve for meg og barna ingen andre.

vi får se hvordan det går,

kommer med oppdatering når det kommer noe nytt.

Lenke til kommentar

Hvis dere klarer å bo sammen uten å krangle har dere jo en ideell situasjon for barna. Det blir selvsagt VELDIG rart når dere begynner å date andre folk, men da er det jo bare å holde de respektive datene langt utenfor leiligheten, og ikke introdusere de for barna før dere er sikre. Barna kommer til å bli confused så det holder... Dere må virkelig passe på at de skjønner hva som skjer, og at de ikke lider av dette.

Lenke til kommentar

jeg kan gå med på at jeg har vært tøffel i mye av denne sammenhengen.

men om det er en ting jeg setter foten ned for er barna.

de skal lide minst av det her.

når det kommer frem spørsmål om dating da burde vi heller tenke på hvordan vi skal kunne løse det og holde det utenfor hjemmets 4 vegger.

barna har en stemme og det er den som går først-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...