Gå til innhold

Pc'en Slokna !

Anbefalte innlegg

Jeg satt midt i et innlegg her på hw.no da pcen plutselig slokna..! Jef skvatt til og prøvde og starte den på nytt, når jeg trykket på power knappen skjedde det ingen ting ! ikke så mye som en lyd... Min første tanke var ohh shitt nå har strømforsyningen gått til h******, men skjermen hadde fortsatt strøm og strømkablene til skjermen går igjennom strømforsyningen så trur jeg ikke at det er feilen. Etter og ha stresset rundt i noen minutter og tenkt på hva jeg skulle gjøre åpnet jeg kabinettet for og se om alle ledninger satt det hvor de skulle og det gjorde de ! Så hva kan feilen være?? Kan hovedkortet eller noen andre deler gått i stykker? tar i mot alle forslag om hva som kna være galt med STOR takk(gjerne løsning og da) !

mvh

Joakim T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

enten hovedkort eller strømforsyning, har vert borti maskiner som har fått strøm (hatt en lysdiode som er på strømforsyninga) men at den har vert deffekt.

ta med PC på Elkjøp, komplett, Lefdal, eller noen anen butikk som har utstyr til og sjekke strøm forsyning/hovedkort

Lenke til kommentar

Det er sikkert strømforsyningen, pleier som regel åhøre pipe lyder eller diverse andre advarsler viss det er hovedkortet. Skjermen er vel bare paralell koblet til stikk inni strømforsyningen, så det hadde vert rart viss den hadde mistet strømmen. Lån en strømforsyning som du vet virker av f.eks en kamerat.

Lenke til kommentar
Min første tanke var ohh shitt nå har strømforsyningen gått til h******, men skjermen hadde fortsatt strøm og strømkablene til skjermen går igjennom strømforsyningen så trur jeg ikke at det er feilen.

Jeg tror forsatt at det kan vere strømforsyninga, grunnet at skjermen er vell bare paralellkoblet 230v, og går vell derfor ikke gjennom all elektronikken inni der.

sjekka sikringen ? :D

klo

Lenke til kommentar

Du må sjekke sikringen inni strømforyninga og det kan være at du har kortslutta den på en eller annen måte som jeg har gjort 7 ganger hittil :oops: slå av og på hovedbryteren på psu'en og prøv igjen :wink:

Lenke til kommentar
hmm .. da må det nesten være psu'en hvis det ikke er hovedkortet :shrug:

Kan jo teste det ved å starte strømforsyninga uten hk, husker ikke helt hvordan men du trengte bare en ledning mellom to punkt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...