Joakim87 Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Jeg satt midt i et innlegg her på hw.no da pcen plutselig slokna..! Jef skvatt til og prøvde og starte den på nytt, når jeg trykket på power knappen skjedde det ingen ting ! ikke så mye som en lyd... Min første tanke var ohh shitt nå har strømforsyningen gått til h******, men skjermen hadde fortsatt strøm og strømkablene til skjermen går igjennom strømforsyningen så trur jeg ikke at det er feilen. Etter og ha stresset rundt i noen minutter og tenkt på hva jeg skulle gjøre åpnet jeg kabinettet for og se om alle ledninger satt det hvor de skulle og det gjorde de ! Så hva kan feilen være?? Kan hovedkortet eller noen andre deler gått i stykker? tar i mot alle forslag om hva som kna være galt med STOR takk(gjerne løsning og da) ! mvh Joakim T Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 enten hovedkort eller strømforsyning, har vert borti maskiner som har fått strøm (hatt en lysdiode som er på strømforsyninga) men at den har vert deffekt. ta med PC på Elkjøp, komplett, Lefdal, eller noen anen butikk som har utstyr til og sjekke strøm forsyning/hovedkort Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 ARgh ! har hovedkortet ryki?? hvis jeg tar med pcen til komplett e.l koster vel det penger... kan jeg ikke bare prøve og sette inn hovedkortet i en annen pc? er det garanti på hovedkort? Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Det er sikkert strømforsyningen, pleier som regel åhøre pipe lyder eller diverse andre advarsler viss det er hovedkortet. Skjermen er vel bare paralell koblet til stikk inni strømforsyningen, så det hadde vert rart viss den hadde mistet strømmen. Lån en strømforsyning som du vet virker av f.eks en kamerat. Lenke til kommentar
klo Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Min første tanke var ohh shitt nå har strømforsyningen gått til h******, men skjermen hadde fortsatt strøm og strømkablene til skjermen går igjennom strømforsyningen så trur jeg ikke at det er feilen. Jeg tror forsatt at det kan vere strømforsyninga, grunnet at skjermen er vell bare paralellkoblet 230v, og går vell derfor ikke gjennom all elektronikken inni der. sjekka sikringen ? klo Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 sikringa i strømforsyningen? nope... mne i huset ja seffern.... Argh strømforsyninga... bare sånn plutselig? uten noen forvarsel? Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Du må sjekke sikringen inni strømforyninga og det kan være at du har kortslutta den på en eller annen måte som jeg har gjort 7 ganger hittil :oops: slå av og på hovedbryteren på psu'en og prøv igjen :wink: Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 har slått av og på bryteren bakpå pcen ja... det skjer ikke noe når jeg trykker på power knappen igjen etter dette....... den er helt død... Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 hmm .. da må det nesten være psu'en hvis det ikke er hovedkortet Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 kan det være bios batteriet som har gått? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Er 250W Psu nok til ditt system? Har en liggende som aldri vil bli brukt meir (Aopen). Denne kan du FÅ av meg om du er villig til å bet. portoen. tror det er 55 kr. Send meg en Pm om du vil. -Eriond- Lenke til kommentar
klo Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 hmm .. da må det nesten være psu'en hvis det ikke er hovedkortet Kan jo teste det ved å starte strømforsyninga uten hk, husker ikke helt hvordan men du trengte bare en ledning mellom to punkt... Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Kan jo teste det ved å starte strømforsyninga uten hk, husker ikke helt hvordan men du trengte bare en ledning mellom to punkt... hvordan ledning trenger du da? Lenke til kommentar
klo Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Kan jo teste det ved å starte strømforsyninga uten hk, husker ikke helt hvordan men du trengte bare en ledning mellom to punkt... hvordan ledning trenger du da? Google; start psu without mainboard/motherboard (http://www.gideontech.com/guides/psu_powerup) men 40mm2 burde vell holde Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Google; start psu without mainboard/motherboard (http://www.gideontech.com/guides/psu_powerup) men 40mm2 burde vell holde k.. hva er 40mm2?? en slags ledning eller no? Er ikke akurat noe elektriker.... kan ikke så mye om strøm o.l Hadde satt pris på om noen hadde forklart hvordan dette skulle gjøres.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå