Gå til innhold

Nikon D40x -eller D60?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finn ut hvilket objektiv som følger med. Hvis det er 18-55 uten VR, ville jeg seriøst vurdert å kjøpe et nytt d60 i butikk.VR varianten av 18-55 går for å være bedre. Er det 18-70 mm kan muligens prisen forsvares.

Alternativet er å prute, helt ned til ca 2000,-...

Men som sagt - finn ut hvilket objektiv som følger med.

Nesten ingen praktiske forskjeller mellom d40x og d60....

Endret av alkymist
Lenke til kommentar

er ikke GUI'en anderledes? tror D60 er lettere å forstå. ellers er det jo ikke sikkert det er original batteri som følger med, så det trenger ikke legge så mye penger i. 5000 var ganske drøyt..

For en D60+18-55 (uten vr, som antagelig er det som følger med D40x'en) tar JP 3500 kr. Personlig hadde jeg nok lagt inn en 500 lapp for å få nytt/butikkkjøpt.

Lenke til kommentar
Finn ut hvilket objektiv som følger med. Hvis det er 18-55 uten VR, ville jeg seriøst vurdert å kjøpe et nytt d60 i butikk.VR varianten av 18-55 går for å være bedre. Er det 18-70 mm kan muligens prisen forsvares.

Alternativet er å prute, helt ned til ca 2000,-...

Men som sagt - finn ut hvilket objektiv som følger med.

Nesten ingen praktiske forskjeller mellom d40x og d60....

Nå har jeg snakket med selgeren, og objektivet er av typen AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED 2.

Vedkommende vil gå ned i pris og det er forståelig, men da blir jeg i tvil, siden det ikke er VR objektiv...

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

18-55 uten VR er regnet for å være et helt kurant objektiv - det er ikke det, men utgaven med VR er visstnok bedre optisk.

Ifølge prisguiden selger Elprice d40 m/ 18-55 (uten vr) for 2795,- 6mp istedet for 10, men ellers identisk med d40x.

3000,- for et brukt d40x m/ 18-55 er i mine øyne i overkant....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...