Carlgutt Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Pcen min gir rett og slett ikke ut noe lyd lengre, har prøvd med høyttalere og headset men får ikke noe lyd på noen av delene. Har sjekket om jeg har lyden mutet men det er den ikke. Problemet oppsto vel en gang i går når jeg satt og hørte på musikk og lekte meg med soundMAX og lastet ned noen greier, jeg er ikke helt sikker på når lyden forsvant egentlig fordi jeg holdt med så mye så jeg merket det vell ikke, men det var i vertfall ikke noe brak eller noe smell eller noe lignende. Har egentlig ikke peiling på hva jeg skal gjøre kan det være at lydkortet har røket sånn uten videre? Er ikke heeelt sikker på hvilket lydkort jeg har (heh..) men under lyd - video og spill kontroll står det: Det står på begge to at de fungere som de skal..så jeg vet egentlig hva jeg har gjort, noen som kan hjelpe? Jeg hadde virkelig satt pris på det, takk. Edit: Høytaldrene er fra Labtec Arena 685 Endret 15. mai 2009 av Carlgutt Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Oppdater drivere. Litt specs på pc'en gjør heller ikke noe Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Vista- 32 bit intel®core duo cpu 8400E 3.00ghz 4 GB ATI Radeon HD 4800 series Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal oppdaterte driveren, prøvde å laste ned siste oppdateringer gjennom Windows Update men da ga ikke lyden tilbake. Men det står både på High definiton audi-enhet og sundMax at de fungere som de skal.. Endret 15. mai 2009 av Carlgutt Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Må nesten få vite HK også, da ingen av de komponentene du lista opp der har noe med lyd å gjøre Du kan også prøve denne: http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/misc/audi...25280_64bit.zip Endret 15. mai 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Uhm, HK? Hvor finner jeg informasjon om lydkortet i så fall? Og hvordan installerer jeg den ad1980 greia? Kan jeg bruke den selv om jeg har 32 bit vista? Takk. Endret 15. mai 2009 av Carlgutt Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) 32bir vista er det vanlige. HK betyr HovedKort. Last ned SIW. Google det. Et program som viser info om pc'en. Endret 15. mai 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Motherboard: Model: P5QDelux Version: Rev 1.xx North bridge: Intel p45/p43/g45/g43 revision A2 South Bridge: INtel 82801Jr (ICH10R) Revison A2 CPU: Intel® Core2Duo CPU E8400 @ 3,00GHz Hjelper det noe? Pcen jeg har er http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=106517 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 http://drivers.softpedia.com/get/SOUND-CAR...r-6015591.shtml Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 http://drivers.softpedia.com/get/SOUND-CAR...r-6015591.shtml Ok takk, men jeg aner ikke hvordan jeg skal installere den "manuelt" Men det står allerede at jeg har de nyeste driverne når jeg prøver å oppdatere de under enhetbehandling. Jeg skjønner virkelig ikke hva som er galt det står jo at alt fungerer osv. SoundMAX Integrated Digital Audio Microsoft Windows Vista build 5308 uses Windows Update (herein called WU) to get the latest drivers for the SoundMAX chipset. These drivers stutter, hiss, snap, crackle, and pop, nonstop and do not have support for digital audio. This is an improvement over 5270 where you had to find your own drivers, AND it was impossible to get digital audio. 1. Download these drivers and extract them to a folder somewhere with WinZip. 2. Open Device Manager (Control Panel | System | Hardware | Device Manager) find the entry for the SoundMAX, and update its driver with the one in the \SMAXWDM\W2K_XP\ directory that you just extracted. 3. Restart your computer. 4. Open Control Panel | Audio Settings | SoundMAX | Properties. In the 'Other' tab uncheck the first entry and check the second for digital audio. If you have analog speakers, leave both unchecked. 5. If sound quality is not that great, try changing the Format settings in that last tab on the page. Try going up or down until it works out.... I have this card and was quick to replace it... Time to get a new sound card if you are still having issues 6. Vista will tell you that Windows Update has found newer drivers. Ignore it or you'll lose the sound! Kan dette være problemet/en løsning? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg tror at du må i Controll panel og dobbelt klikk på Lyd. Det er der du skal gjøre noe endringer tror jeg. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg tror at du må i Controll panel og dobbelt klikk på Lyd. Det er der du skal gjøre noe endringer tror jeg. Og det står det igjen at alt fungerer selv om jeg ikke får noe lyd.. :S Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Kan du ikke bruke Høyttalere som standard da? Hva slags utstyr har du for å bruke HDMI? Endret 15. mai 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Ahh tusen takk for hjelpen funket når jeg satt høyttalere til stander men fikk opp en feilmelding om at SoundMAX har sluttet å virke, bør jeg bare holde meg unna dette i fremtiden siden jeg fikk så mye problemer etter at jeg begynte å tukle med det.. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Som tittelen sier så var jeg vell litt forhastet til å tro at alt er greit, når jeg setter høytalerene til standar får jeg bare lyd i spotify og video spill men ikke i VLC, windowsmedia player og youtube filmer msn log ins osv. Edit: Er feilmeldingen jeg får nå. Endret 15. mai 2009 av Carlgutt Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Når du har valgt høyttalere som standard, så kan du se nærmere på Konfigurer og egenskaper. For konfigurer, du har vel 5.1 surround, etter det jeg ser, så teat der. I egenskaper vil du kunne finne Kontrollerinformasjon, dvs hvilken driver det brukes. I WMP vil du via verktøy og alternativer, finne ut om høyttalere som er knyttet til det ...i enheter fanen. Så du er nok ikke forhastet til noe, og du skal ikke være sååå varsomt men å explorer funksjonene, Det er derfor du har dem. Prøve først det der. Endret 15. mai 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Joda alt funker nå ja takk, er bare redd for at jeg skal fucke opp noe totalt vis jeg diller for mye med det. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Du kommer sikkert opp i problemer med lyd igjen, jeg tror de fleste gjør det, og det er ikke så enkelt å ødelegge som mye, enn at du kan bli irittert for å få det til. Noe ganger må man avinstallere drivere, eller andre ting man har prøvde seg på, før man får det i boks. Men man kan ikke komme i mål hvis man forandrer alt for mye med en gang. Man må prøve seg fram systemmatisk. I vista kan du og kjøre dxdiag.exe i Run felt, som vil hjelpe å se drivere som brukes av lyd enheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå