indahla Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 jeg har denne dingsen.installerte windows 7, VLC, prøvde å spille en 720p film, 0.5 frames per second. suger max! nytter ikke med windows og HD, det er sikkert... Da må jo noe være galt. Det er jo akkurat det den er laget for.. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 VLC støtter ikke hardware akselerasjon, så du må bytte til f.eks MPC og riktig codec. Men dette viser litt hvor svak CPUen er til å vise formater som ikke er støttet. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Kan man benytte Windows 7 og CCCP ? Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hmm.. bestilte Asrock NetTop i dag.. Dual Atom cpu, klarer den ikke 720p filmer i VLC engang? Mener jeg på at jeg klarte og spille av klikkTV(itavisen sitt program) i HDkvalitet på Acer Aspire One A150? Åssen format burde jeg bruke til og avspille filmer osv? skal ha windows 7 installert.. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Fins det noe liste over hvilke programmer/OS som støtter hardware-akselerasjon? Hvilke formater støtter Ion? Lenke til kommentar
BlackLagoon Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Fins det noe liste over hvilke programmer/OS som støtter hardware-akselerasjon? Hvilke formater støtter Ion? Linux - http://en.wikipedia.org/wiki/VDPAU Windows - http://en.wikipedia.org/wiki/NVIDIA_PureVideo Linux har XBMC, Mplayer, XINE og MythTV for øyeblikket. På Windows ser det ut som om Media Player Classic - Home Cinema er det eneste gratisalternativet. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hva med Windows Media Player innebygget i Windows Media Center ? Lenke til kommentar
fgr Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Her var det en liste over programmer som støtter hardwaredekoding ja: WinDVD PowerDVD Media Player Classic Home Cinema MediaPortal Microsoft Windows Vista internal MPEG-2 decoder The KMPlayer Arcsoft Total Media Theater får teste en av dem når jeg kommer hjem Endret 12. juni 2009 av jagarock Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Listen er lengre: Windows Media Center Vista Media Center Zoom Player Alle spillere som er basert på DirectShow: http://en.wikipedia.org/wiki/DirectShow Hvilke formater støtter Ion? The Third Generation PureVideo HD The latest implementation of PureVideo HD, VP3 added entropy hardware to offload VC-1 bitstream decoding with the G98 GPU (sold as GeForce 8400GS)[4], as well as additional minor enhancements for the MPEG-2 decoding block. The functionality of the H.264-decoding pipeline was left unchanged. In essence, VP3 offers complete hardware-decoding for all 3 video codecs of the Bluray-Disc format: MPEG-2, VC-1, and H264. All current third generation PureVideo hardware (G98, MCP77, MCP78, MCP79, MCP7A) cannot decode H.264 for the following horizontal resolutions: 784, 864, 944, 1024, 1808 and 1888 pixel[5] The third generation PureVideo HD is sometimes called "PureVideo HD 3" or VP3, although this is not an official NVIDIA designation. Lenke til kommentar
BlackLagoon Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Alle spillere som er basert på DirectShow:http://en.wikipedia.org/wiki/DirectShow Nå må vi da skille mellom spillere som faktisk har støtte for hardware dekoding innebygget (MPC-HC, PowerDVD, WinDVD), og det du tenker på her - spillere som ikke har det selv men kan få det gjennom hardwareakselererte codecer (MediaPortal, Zoom Player, etc.). Slike codecer er ikke blant de vanligste der ute... Med unntak av Windows eget MPEG-2 codec fra og med Vista, og h.264 codecet i Windows 7, er det hovedsakelig PowerDVD og WinDVD som har noe slikt. Endret 12. juni 2009 av BlackLagoon Lenke til kommentar
nilox Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Takker og bukker for all informasjon. Et siste spørsmål: jeg kunne også tenkt meg å bruke en av disse Ion-maskinene til TV. Har allerede en hybrid Hauppauge! usb-tuner. Skal kun se analoge sendinger via kabel. Det vil vel ikke være noe problem på disse maskinene? På min nåværende bærbare fungerer det nemlig nokså dårlig. Lenke til kommentar
fgr Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) nå har jeg installert MPC HC og noe ffdshow-continued greier. det er bedre enn VLC nå, lyden flyter fint, og bildet flyter forsåvidt fint, MEN bildet går i slowmotion, sikkert 50% speed!! noen som veit hva som skjer her?? Endret 12. juni 2009 av jagarock Lenke til kommentar
BlackLagoon Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 nå har jeg installert MPC HC og noe ffdshow-continued greier.det er bedre enn VLC nå, lyden flyter fint, og bildet flyter forsåvidt fint, MEN bildet går i slowmotion, sikkert 50% speed!! MPC-HC har en del begrensninger når det gjelder hardwareakselerasjon, du får sjekke her om du har stilt alt rett inn: http://mpc-hc.sourceforge.net/DXVASupport.html Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Angret litt på innlegget jeg skrev her, så flyttet innlegget til spillverket heller siden det var ett world of warcraft spørsmål: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1121269 Endret 12. juni 2009 av Lionel_Luthor Lenke til kommentar
CandyKing Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 I den grad folk bryr seg, har også bestilt Asrocken... MEN, en kompis bestilte Multicom sin egen løsning (ville ha blåstråle) og det var tydligvis ikke så lurt, Multicom får ikke tak i hovedkortene. så han sitter der og venter da. Stakkars mann. Jeg skal bruke win7, men ikke snøring på avspiller. ender vel opp med vlc. som tastatur har jeg bestilt en slik en slik en Men ikke fra multicom, det turte jeg ikke, vil ikke at ordren skal ha mulighet for å komme fra forskjellige lager. Jeg skal legge ut det jeg har av inntrykk etter at jeg har fått den. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Vi bryr oss og venter på oppfølger Lenke til kommentar
fgr Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Nå har jeg fått det opp og kjøre skikkelig med hardware dekoding. Kjører Windows 7 med Media Player Classic HT. Du må gå inn i options og velge "EVR custom renderer" før hardwaredekoding virker. Kjører glatt 1080p, og subtitles funker helt fint. Endret 16. juni 2009 av jagarock Lenke til kommentar
indahla Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Kjører Windows 7 med Media Player Classic HT. Du må gå inn i options og velge "EVR custom renderer" før hardwaredekoding virker. Kjører glatt 1080p, og subtitles funker helt fint. Gjelder dette for Windows Media Player som er inkludert i MCE også (Windows 7)? Lenke til kommentar
fgr Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Gjelder dette for Windows Media Player som er inkludert i MCE også (Windows 7)? har ikke prøvd mediaplayer noe særlig, den ville ikke kjøre mkv på første forsøk derfor ble det classic. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Har du mulighet til å teste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå