Gå til innhold

Sony A230, A330 og A380 er her

Anbefalte innlegg

Sony A380 og A330 har dukket opp på SonyStyle.no

Står ikke detaljerte spesifikkasjoner, men det kommer vel en offesiell lansering fra Sony ganske snart.

Edit: A230, A330 og A380 er lansert

post-95170-1242630006_thumb.jpg

Bilder av A330

post-95170-1242648476_thumb.jpg

post-95170-1242648529_thumb.jpg

post-95170-1242648545_thumb.jpg

post-95170-1242648738_thumb.jpg

Endret av Jostop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spesielt at grepet ikkje er så voldsomt som på andre DSLR. Det er jo ikkje nødvendig på såpass små kamera.
Tja, med tanke på hvor mye pepper 350D og 400D (og til dels 450D) har fått for små grep så er jeg tilbøyelig til å være uenig med deg.

Det grepet ser heller uheldig ut for min del. Skal du designe et speilreflekshus med lite grep så er det bedre å gjøre som Olympus har gjort med E4x0 og E620.

Lenke til kommentar

Det er jo det som er poenget mitt. Grepet på 350/400D er jo ein klump som Canon har utstyrt kameraet med for å få kameraet til å sjå større ut, med det resultat at ergonomien vert heilt herpa. Olympus sin variant ser jo absolutt best ut, men Sony sin ser ikkje så verst ut den heller. Eg trur ikkje grepet er større enn at det hjelper meir enn å hindra handa i å ha eit godt grep om kameraet.

Endret av Asbjeurn
Lenke til kommentar

Jeg er enig med Sutekh angående grepet.

Her er sammenligninger med forgjengerne:

A200 vs A230

A300 vs A330

A350 vs A380

Det virker som hovedforskjellene er:

- Nytt batteri

- Nytt utseende -> Lavere vekt og mindre størrelse

- Litt svakere bilts

- Litt tregere seriebildehastighet på A230 og A330 (3 -> 2,5 bps)

- Ut med Compact Flash - inn med Memorystick og SD(HC)

- HDMI

- Ny modus: Auto (Flash-Off)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

De har også fått støtte for bruk av SD-kort i tillegg til MS-duo, borte er CF-kortene.

Ellers er det vel ikke de store nyhetene, bortsett fra utseende.

De er jo pene og se på men hvor godt grepet er å holde i er jo en annen ting, må vel nesten prøve det.

Lenke til kommentar
Det er jo det som er poenget mitt. Grepet på 350/400D er jo ein klump som Canon har utstyrt kameraet med for å få kameraet til å sjå større ut, med det resultat at ergonomien vert heilt herpa. Olympus sin variant ser jo absolutt best ut, men Sony sin ser ikkje så verst ut den heller. Eg trur ikkje grepet er større enn at det hjelper meir enn å hindra handa i å ha eit godt grep om kameraet.
Det blir et litt merkelig resonnement. Problemet med xxxD-grepene er jo ikke at de er en klump som kommer i veien, det er at klumpen er for liten.

Skal du ha pukkelgrep i det hele tatt så bør det være stort nok til at det fyller hele hånden så man griper med håndflaten. Hvis ikke blir kraften konsentrert på fingerspissene, og huset blir ubehagelig å holde i lengden.

Olympus-løsningen gir rett og slett en helt annen måte å holde huset på, som minner mer om den du vil bruke på en rammesøker eller klassisk speilrefleks (Nikon F/F2/F3, Pentax M-serien etc.)

For min del er i hvert fall grepet på A200 og A300 for lite til å få et komfortabelt grep, og det her ser ikke ut som noen forbedring. Men jeg har ingen problemer med å holde en E-420 komfortabelt.

Lenke til kommentar
Spesielt at grepet ikkje er så voldsomt som på andre DSLR. Det er jo ikkje nødvendig på såpass små kamera.

- Skal du først ha et pukkelgrep, er det vel størrelsen på hånden som er den relevante referansen.

Endret av EldorBoye
Lenke til kommentar

The α380L, α330L and α230L will cost about $850, $650 and $550, respectively. The L series one-lens kit comes with the SAL-1855 standard zoom lens.

The á380Y, á330Y and á230Y will cost about $1050, $850 and $750, respectively. The Y series two-lens kit comes with both the SAL-1855 standard zoom and SAL-55200 telephoto zoom lenses.

The SAL-1855 standard zoom lens will cost about $200.

The SAL-55200 telephoto zoom lens will cost about $230.

The SAL-50F18 portrait lens will cost about $150.

The HVL-F20AM flash will cost about $130.

http://www.dpreview.com/news/0905/09051804sonyalphas.asp

Endret av Karabin
Lenke til kommentar

Vurderte grepet ut frå det bildet eg hadde sett av kameraet, og som eg viste i posten min over. Ser no at det er litt meir "pukkel" på det enn kva eg trudde, og det ser ikkje bra ut no.

Skal du ha pukkelgrep i det hele tatt så bør det være stort nok til at det fyller hele hånden så man griper med håndflaten. Hvis ikke blir kraften konsentrert på fingerspissene, og huset blir ubehagelig å holde i lengden.

Det er nettopp det eg meinar! Og då er det betre å sløyfa heile grepet på små og lette kamera. Eg kjøpte eit brukt Pentax LX for litt sidan, der det følgde med eit grep. Eg prøvde litt med grepet påmontert, men syntest at kameraet vart ubehageleg å halda i, så eg sløyfa heile grepet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...