Gå til innhold

Asus P4PE

mogga

Anbefalte innlegg

Jeg har fått kjøpt et Asus P4PE uten noe software. Jeg har lastet ned alt av drivere og programmer fra Asus sin side, men jeg kan ikke finne noe chipset driver. Er ikke det påkrevd på dette kortet. Jeg har tidligere mest erfaring med via sine chipset og her må man jo legge inn via 4in1.

Jeg har en bærbar med intel chipset og her skal det også legges inn chipset driver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder p4pe hovedkortet så er det intel sin inf driver som trengs, det letteste er å laste ned det fra intel sine sider.

Men du trenger sannsynligvis lydkortdriver, nettverkskortdriver osv også. Alle disse finnes på asus sine sider. Men intel sin inf driver er eldre på asus sine sider.

Lenke til kommentar

Jeg fant inf driveren hos intel. Jeg lurer på en ting til. Når jeg kobler til en ekstra harddisk på raid kontrolleren er det mulig å bruke den som en vanlig harddisk elller er det bare til backup. Disken kommer opp i enhetsbehandling,men jeg får den ikke opp i min datamaskin

Lenke til kommentar

Den kan brukes som en vanlig disk. Men hvis det er en ny disk så må det lages en partisjon og formateres før den kommer opp i "min datamaskin". Det kan du gjøre i administrative tools, computer management, disk management. Dette er gjeldene for win2000 og xp.

Lenke til kommentar

Jeg sliter fremdeles med å få min andre disk til å virke. Disken er partisjonert og formatert så det er ikke her feilen ligger. Når jeg starter maskinen så får jeg beskjeden "No array is defined". Hvis jeg så går inn på Fast build så er det en disk der som kommer opp, men jeg vet ikke om det er disken som er koblet til Primary IDE eller om det er den som er koblet til raid kontolleren. Uansett så får jeg ikke opp disken i Windows.

I enhetsbehandling har jeg ingen feilmeldinger, men under diskstasjoner så er den ene disken oppført og en SCSI disk device.

Jeg har en ekstra PCI ide kontroller som jeg kan sette i, men jeg vil gjerne få det til å funke med promise kontrolleren som er på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen, jeg har nå fått det til å funke. Jeg var redd for å gå inn å definere noen array i tilfelle jeg ville miste det som var på disken. På den andre kontrolleren jeg har så kunne jeg bare koble til å starte opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...