jaadd Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Å se folk du passerer i øynene er nesten en ren høflighet, uavhengig av kjønn. Når noen passerer deg med stålblikk vendt framover, vet du jo at personen tenker "nå må jeg for all del ikke se på personen jeg passerer!". Det blir jo bare for dumt. eeh, eller at personen som går forbi ikke kunne gitt mere faen? =p Forsåvidt men jeg mener det er en naturlig reaksjon å møte blikket til folk du passerer. Du jobber mer for å ikke gjøre det, etter min mening. edit: selvfølgelig ikke om du går i et folkehav. Jeg tenker på om du møter en enslig person på en gangvei e.l.. Endret 19. mai 2009 av jaadd Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jaadd. Et spørsmål. Hvorfor er det seksuell trakassering å kle av noen med øynene? Fordi det stiller ganske på lik linje med slibrige sexrelaterte kommentarer o.l. Med mindre du er på en uteplass eller no, og får samme respons, så vil jeg kalle det trakassering. Går du rundt på gata og kler av alle digge damer du ser med øynene? Det er forskjell på et annerkjennende blikk, og åpenbart å vise at du godt kunne tenke deg noe mer enn bare å se på. For all del, jeg mener jo ikke det er grov seksuell trakassering, kanskje heller en unødvendighet. Tror ikke mange damer føler seg vel om de får åpenbare blikk av den typen. Blir jo kanskje også et spørsmål om hvordan du vil definere "å kle av noen med øynene". Jeg definerer "å kle av noen med øynene" som i å forestille seg en person naken basert på kroppsform osv. Hjernen min kan finne på å tenke på "slibrige" ting på de rareste tidspunkt, så hvis jeg ser en jente på gaten, og jeg av en eller annen grunn ser henne for meg naken oppe i hjernen min basert på hvordan hun ser ut, ser ikke jeg at det i seg selv er en form for trakkassering. Er det greit hvis jeg forestiller meg damen naken, men viser henne et annerkjende blikk for at hun ikke skal lukte lunten? Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jaadd. Et spørsmål. Hvorfor er det seksuell trakassering å kle av noen med øynene? Fordi det stiller ganske på lik linje med slibrige sexrelaterte kommentarer o.l. Med mindre du er på en uteplass eller no, og får samme respons, så vil jeg kalle det trakassering. Går du rundt på gata og kler av alle digge damer du ser med øynene? Det er forskjell på et annerkjennende blikk, og åpenbart å vise at du godt kunne tenke deg noe mer enn bare å se på. For all del, jeg mener jo ikke det er grov seksuell trakassering, kanskje heller en unødvendighet. Tror ikke mange damer føler seg vel om de får åpenbare blikk av den typen. Blir jo kanskje også et spørsmål om hvordan du vil definere "å kle av noen med øynene". Jeg definerer "å kle av noen med øynene" som i å forestille seg en person naken basert på kroppsform osv. Hjernen min kan finne på å tenke på "slibrige" ting på de rareste tidspunkt, så hvis jeg ser en jente på gaten, og jeg av en eller annen grunn ser henne for meg naken oppe i hjernen min basert på hvordan hun ser ut, ser ikke jeg at det i seg selv er en form for trakkassering. Er det greit hvis jeg forestiller meg damen naken, men viser henne et annerkjende blikk for at hun ikke skal lukte lunten? Da blir det noe annet. Jeg tenker mer at å kle av noen med øynene er å _vise_ med blikket at du forestiller deg henne naken osv. Da skjønner jeg poenget ditt. Tenker mer at det blir å kle av noen med hjernen, om du bare ser for deg noen naken Hender jo jeg også ser for meg fremmede fine damer nakne, men det holder jeg fint for meg selv Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Aha, ja hvis man viser det tydelig til henne, blir det kanskje litt drøyt, men kan jo hende hun liker det. Så om det blir "trakkasering" kommer vel annpå øyet som ser, eller litt mer korrekt: den som blir sett på Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Aha, ja hvis man viser det tydelig til henne, blir det kanskje litt drøyt, men kan jo hende hun liker det. Så om det blir "trakkasering" kommer vel annpå øyet som ser, eller litt mer korrekt: den som blir sett på Ja, som jeg sa, om du er på en uteplass og får samme respons er det jo greit. Men blir kanskje i utgangspunktet litt i drøyeste laget av sjekketaktikker, bare å gi diverse damer slibrige blikk, og håpe på respons. Tror du stiller bedre uten den taktikken. Vi gjør vel lurt i å la temaet ligge med det, uten å fordype oss i sjekketaktikkeri Lenke til kommentar
S..hh ahh a a ggrilla Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Det er så typisk menn, eg er verkeleg lei av å bli sett på som eit jævla kjøtstykke. Eg er ikkje homo så stikk. Lenke til kommentar
2pro4u Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 ansikter, pupper og romper er som magneter for mine øyne Jeg tror det er slik menn er skapt, alltid klare til å nedlegge et bytte - urinstinkt. Hadde jeg vært en dame ville jeg bare blitt smigret av å bli sett på. De som ikke tåler det for skylde på evolusjonen... Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) jenter i dag har på seg så stramme, lite og utfordrende klær som mulig av den nette grunn at dem vil ha oppmerksomhet. og når vi stirrer(kikker) blir vi stempla som griser? faen til dobbeltmoral. til TS: kle på deg hvis du ikke vil at meg og mine kompiser skal kikke på deg. Endret 20. mai 2009 av Sangesland Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 jenter i dag har på seg så stramme, lite og utfordrende klær som mulig av den nette grunn at dem vil ha oppmerksomhet. og når vi stirrer(kikker) blir vi stempla som griser? faen til dobbeltmoral. til TS: kle på deg hvis du ikke vil at meg og mine kompiser skal kikke på deg. Sign! Jenter som kler seg tynnt klager på at gutter glor, er det så rart Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Nå, hvor ble det av trådstarter? Har hun mistet mål og mæle? Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Tror hun innså at hun ikke fikk sympati og forståelse her. Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Jobber selv i butikk og ser/treffer mange damer/jenter i den anledning. Mange av disse er veldig attraktive, men selvsagt så prøver jeg å unngå å stirre for mye. Men prøver alltid å få øyekontakt, noe de fleste akseptere med ett lite smil. Så å si at alle kassamenn stirrer blir for dumt. Menn blir tiltrukket av attraktive kvinner, det er naturens gang. Men noen av disse mennene må bare stirre, de med det, men hvorfor kan de ikke få se på hva de vil? Er ikke noen som kan nekte deg å se på hva du vil? Men mennene burde kanskje prøve å gjøre det litt mer diskret. Lenke til kommentar
Mushroom89 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Jeg er jente og liker at gutter ser på meg. Rett og slett. Til en viss grad da. Jeg tror mange jenter later som de ikke liker å bli sett på, men gjør det likevel. Inkludert trådstarter, virker som hun bare er interessert i å fortelle hvor deilig hun er Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Kan jo hende at hun er det motsatte av deilig da, man kan fort stirre på ''burugler'' også. Just saying. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Trådstarter kan jo begynne med å ta på seg en termodress og ta seg en bolle. Enten så troller TS, eller så er vel TS lettare tragisk. Spesielt å lese at TS seier ei anna dame ikkje er så attraktiv berre fordi ho liker at menn ser på ho. Made my day Endret 21. mai 2009 av Solefald Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Furiae Du fornærmer andre, og hyller deg selv. På tide å skaffe seg noen sosiale antenner og litt folkeskikk kanskje? Skjerpings! Med mindre du troller selvsagt. Da må jeg si godt jobbet Lenke til kommentar
Grand Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Viss menn stirrer på deg burde du vell bare ta det som posetivt. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Burka neste? Da tror jeg TS blir kvitt stirringen... Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Burka eller det som eg sa, Termodress, da får ho negative blikk. hadde gjort seg det. Gåande sengetøy som folk kaller det kan gi samme effekten. Lenke til kommentar
holar Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Bare glem det.... Vel, det virker som at TS ikke er et troll alikevel. Lite sympati ute å går. Men uansett, så har tråden kommet med interessante poenger. Selv er jeg en representant for herrene. Jeg forsøker iallefall å være bevisst på å ikke stirre på damene, men det er ikke alltid like lett. Damene av i dag kler seg gjerne utfordrende. Det strutter i pupper og lår, og jeg tilstår: Blikket vårt klarer ikke styre unna. Dette betyr ikke at vi er sexister, men rett og slett at damene er verd å se på. For å si det enkelt, mine damer. Så lenge dere kler dere for å være vakre, så vil vi kikke. Vi kikker på pene biler også. Rett og slett fordi de er pene, og det som er pent tiltrekker oss. Sånn er livet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå