Gå til innhold

Bytting av sko

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte meg et nytt par sko i en butikk her om dagen. Men når jeg skulle bruke de hjemme følte jeg plutselig at jeg hadde gjort feil og de var ganske trange. Etter å ha brukt dem to dager har jeg funnet ut at jeg må nok ha dem en størrelse større. Tror dere at de er mulig å bytte? De er ikke slitt eller ødelagt på noen måte, bare litt slitt under, men det kan jeg vaske vekk, så er de så gode som nye. Jeg har kvitteringen og originalemballasjen. Jeg har heller ikke fjernet en lapp som hang på skoen. Så alt er som det skal være. Skoene er kjøpt over disk.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved kjøp i butikk så har man ikke angrerett i Norge. Og siden de er kjøpt i butikk så hadde du alle muligheter til å prøve de i butikken før du bestemte deg for å kjøpe de skoene og den størrelsen. Dette kan derfor ikke sees på som en mangel(som du kunne reklamert på).

Det skader ikke å spørre butikken, men det skulle overraske meg om de godtok dette. Du kan kanskje håpe på å bytte mot et lite mellomlegg. Butikken må(forhåpentligvis) selge disse som b-vare og kan dermed ikke ta full pris for de.

Lenke til kommentar

Nei du har ingen returrett over disk, har ingen betydning om vare ser ny ut eller ikke. Men som sagt tidligere av en annen forumbruker, så pleier de fleste butikker å være ganske greie på dette, de ønsker jo ikke å miste framtidige kunder.

Lenke til kommentar

Å ta tilbake sko som har vært brukt i to dager vederlagsfritt er ikke å være grei, det er dumsnilt. Hadde eg kjøpt et par sko til ordinær pris så hadde det vært en mangel eg hadde reklamert på umiddelbart. Og aldri satt mine sko i den butikken igjen.

Eg er ikke overfølsom på hygiene, men brukte sko?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...