JohannesClimacus Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Skal straks kjøpe meg ny bærbar, som skal brukes til det meste unntatt spill. Trenger derfor ingen kraftpakke, men det kan være greit med litt RAM og diskplass da. Noen råd? Det viktigste for meg er bildekvaliteten (da tenker jeg ikke på hvor kraftig skjermkortet er, men oppløsning, kvalitet på skjerm, m.m.) og at den er støysvak. Har vurdert Acer Aspire 4937G som har brubare spesifikasjoner, men til tross for det er billig. Lenke til kommentar
Stig'n Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Skal straks kjøpe meg ny bærbar, som skal brukes til det meste unntatt spill. Trenger derfor ingen kraftpakke, men det kan være greit med litt RAM og diskplass da. Noen råd? Det viktigste for meg er bildekvaliteten (da tenker jeg ikke på hvor kraftig skjermkortet er, men oppløsning, kvalitet på skjerm, m.m.) og at den er støysvak. Har vurdert Acer Aspire 4937G som har brubare spesifikasjoner, men til tross for det er billig. Jeg sitter faktisk i samme klypa som deg...Men til denne prisen vil jeg forsikra meg at bl.a skjermkortet er heftig nok... -Denne du nevnte har jo nye skjermkort i seg( her )...noe jeg har letet etter to dager i strekk nå! er noen hos komplett au, men de er jo i 10k klassen... Så i mitt tilfelle ser det ut som ACER AS6930G/16.0" med ATI 4650 blir et alternativ :\ - ELLER Multicom sin KHLB2...sliter kraftig med valget her jeg sitter... Endret 15. mai 2009 av Stig'n Lenke til kommentar
JohannesClimacus Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Som sagt er det ikke så viktig for meg at den har så kraftig skjermkort, ettersom jeg ikke skal bruke den til (nye) spill eller andre tyngre grafiske oppgaver. Faktisk så er jeg mer bekymret for at et såpass hissig skjermkort som Aspire 4937G har, vil produsere unødvendig varme og dermed støy i mitt tilfelle. Det at den har brukbar oppløsning (på en 14") og LED-skjerm er viktigere for meg, da brukeropplevelsen når jeg surfer og skriver osv. er det som egentlig teller. Lenke til kommentar
Stig'n Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Som sagt er det ikke så viktig for meg at den har så kraftig skjermkort, ettersom jeg ikke skal bruke den til (nye) spill eller andre tyngre grafiske oppgaver. Faktisk så er jeg mer bekymret for at et såpass hissig skjermkort som Aspire 4937G har, vil produsere unødvendig varme og dermed støy i mitt tilfelle. Det at den har brukbar oppløsning (på en 14") og LED-skjerm er viktigere for meg, da brukeropplevelsen når jeg surfer og skriver osv. er det som egentlig teller. Forstår hva du mener, det var noe ala det jeg også var ute etter, men det var i en langt lavere prisklasse...Men ettersom spesifikasjonene er s¨å varierende er det vansklig å velge rett i mitt tilfelle...har jo gjerne lyst på en fra Dell, med deres support, men kansje specsa Multicom tilbyr er bedre...DDR3 og GDDR3 ffs - Ikke minst, nyere cpu'er... Lenke til kommentar
JohannesClimacus Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg fant Aceren til 7490; er det så mye, da? Jeg vurderte faktisk også Multicom, men hvis du skal ha en KHLBO som er Centrino-kompatibel, må man straks ut med mye mer, og da kan jeg lik så godt gå for Aceren. Lenke til kommentar
Stig'n Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg fant Aceren til 7490; er det så mye, da? Jeg vurderte faktisk også Multicom, men hvis du skal ha en KHLBO som er Centrino-kompatibel, må man straks ut med mye mer, og da kan jeg lik så godt gå for Aceren. ikke så gæli det nei...Men ettersom det skal litt mer spenn til for å få en gpu med mer pipelines osv. då er valget åpenbart - MEN ettersom bruksområdene dine ikke krever mer, trenger det heller ikke å kreve mer ifra lommeboka - Jeg vurderte lavere som sagt, men fant fort ut at hvis en skal ha litt ekstra kraft, ja da er det ikke mye mer peng som skal til... Lenke til kommentar
Stig'n Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Sier bare eeee hahah! what a EEE joke...antar du mente PCeee shittet....øøøø'låll Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå