LordErr Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Heisann. Jeg har planer om å lage meg en multimedia box med freevo, fjernkontrol og alt som trengs. Som kjent så bruker freevo mplayer. Det jeg har lyst til er å intregere ett lite LCD Display i kabinettet jeg skal bruke. Jeg tenkte da å prøve å få LCD displayet til å vise informasjon fra mplayer (tittel, lengde igjen ol). Så kommer spørsmålet, er det noen her som har noe erfaring med LCD display's og linux? Kanskje noen har noen linker eller anbefalning til LCD displays. Kan ikke si jeg finner så utrolig mye på google om dette. Spes i forbinnelse med mplayer. Alle tips mottas med takk! Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Jeg vet ikke om det er så vanskelig, men det er vel bare å lage noe som printer noen variabler inn til devicen (lcd) også viser den av seg selv? Variablene kommer da ann på ettersom hva informasjonen i filen som blir spilt av inneholder, eller filnavn. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Kanskje lettere å få ting til å fungere med et serial display, Blir lettere med overføringsprotokoller osv. http://www.seetron.com . Er litt dyrere enn paralell displayer men....... Programvare som passer til dette, har jeg ikke peil på. Kanskje du kan få noen til å lage noe for deg? Burde ikke være så himla vanskelig. Edit: Se også www.elfa.se/no Artikkel nr: 75-576-06 Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Du får tak i standard VGA panel på 5-6" som du kan få plass til i to-tre 5.25" brønner på et kabinett. Du trenger bare et skjermkort og en fingernem kompis så er du i boks :-) Men er ikke slike paneler fryktelig dyre? :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå