SimDaDim Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) **SE LØSNING I ANDRE POST. Netshop løste saken bedre en forventet Jeg starter denne posten med å si at dette er egentlig en fillesak. Men, dog irriterende. Det faktiske som har skjedd i saken, er at jeg i januar kjøpte et HTPC kabinet med tilhørende fjernkontroll. Grunnen til at dette kabinettet ble valgt var nettopp pga denne kontrollen. For ca 5 uker siden sluttet kontrollen å virke, og jeg sendte denne inn til reklamasjon, og denne ble også godkjent. Men så begynner uenighetene. Etter to uker kontakter jeg returavdeling for å høre hva som egentlig skjer. De sier at de har vært borti samme mangel på dette produktet tidligere, og at de da åpnet et annet produkt, tok ut fjernkontroll, og sendte denne til kunde. Det har seg jo slik at denne fjernkontrollen kommer med flere av kabinettene som blir solgt. Men denne gangen har de bestemt seg for å kontakte leverandør for å få nytt produkt. Og de vil ikke åpne et av de produktene de allerede har liggende for så å sende meg fjernkontrollen derfra, og så legge ved den andre fjernkontrollen de får av leverandør i den pakken de tok fra. Etter kontakt via tlf i dag så påpeker dem at de kun har et produkt av hvert av de som inneholder denne kontrollen inne på lager, og at de derfor ikke kan åpne en fordi de da vil gå "tomme" for dette produktet. Jeg mener at de først må "levere varen de har solgt" før de selger nye varer, og dermed heller stå som tomme for en av disse varene inntil de har levert det produktet de allerede har solgt, istedet for å gjøre som nå, at de forsøker å selge et nytt produkt før de har levert et de har solgt. Når det gjelder tidsperspektiv i denne saken, så har det nå gått som sagt 5 uker, og de gir fortsatt en ETA på 3 uker til før kontrollen kommer fra leverandør. Altså, jeg risikerer i minstefall å vente 8 uker før jeg får erstatningsprodukt. Jeg vurderer derfor også å benytte meg av heving av kjøpet da det tar så lang tid. Spørsmålet som da kommer opp, er om jeg kan kreve erstatning som følge av demontering av kabinettet jeg nå har. Jeg mener at loven om erstatning innbefatter en slik kostnad, da jeg må betale noen for å demontere dette kabinettet, for så å montere opp i nytt kabinett. I mitt skjønn er dette en direkte kostnad av at produktet er defekt, hadde produktet virket, eller Netshop utført reklamasjon innenfor lovens tidsfrister, hadde jeg sluppet denne kostnaden. Netshop er selvfølgelig uenige i dette da de mener dette er en kostnad jeg selv må bære. Hva mener dere andre her inne. Hva kan jeg gjøre for å komme best mulig ut av det. Jeg sitter med blandede følelser av å "ville gjøre et eksempel" ut av saken, og å få saken overstått så fort som mulig. Jeg er redd det å heve kjøpet byr på unødvendig mye tidsbruk, samtidig som jeg syntes det er uhørt at Netshop ser så lett på en slik sak, og forsøker å heve seg over loven ved å skyve problemet over på forhandler. Noen må si ifra at denne praksisen ikke stemmer overens med lovverket. Endret 15. mai 2009 av SimDaDim Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Oppdatering: Og der slo Netshop rett-rett. Fikk nå bekreftelse på at det er sendt ut en stk. fjernkontroll til meg, og denne ligger mest sannsynlig i postkassa mi rett over helga. Takker dem så mye for at de valgte å gjøre det slik, de kunne vært mye mer vrange på det. Samtidig viser det seg nok en gang at man må følge med i sømmene når større bedrifter skal behandle retursaker. De trenger litt press noen ganger for å få ut fingeren. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Og et innlegg på diskusjon.no hjelper igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå