Deviator Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg har et image med Debian og KDE 3.5 på. Jeg sliter med å finne ut hvordan jeg kan gå ut av KDE slik jeg eventuelt kan velge under oppstart hvordan jeg vil logge på. Kunne tenke meg mulighet for å vælge om jeg vil logge på med x eller ikke Eller om det er en enkel måte å bare avslutte KDE på ? Forslag noen ? Lenke til kommentar
Maelwedd Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 For å "drepe" X: Ctrl-Alt-Backspace. Men hvis du logger på med en grafisk innlogger vil den mest sannsynlig bare restarte X igjen. Du kan bruke CtrlAlt-F[1-9] for å gå til forskjellige "innloggingsskjermer" (ehh, rart ord, men det er det du er ute etter tror jeg). Der kan du logge inn og kjøre noe som "/etc/init.d/xdm stop" (vet ikke om det er sånn du stopper X på debian, men det er noe lignende). Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Ja ctrl + backspace restarter bare x. ctrl+f1 og f7 funket for meg. Hvorav f7 gikk tilbake til x. Takk for det !! Det hjalp meg akkurat nå men her er vel x fremdeles aktiv ? virker sin man bare bytter visning her og at KDE kjører fremdeles i bakgrunnen ? Lenke til kommentar
Maelwedd Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 KDE vil fortsatt kjøre ja, dette er en "variant" av multiple skrivebord. Og jeg glømte å si at F7 er standard plassering for X, fint du fant det ut selv. For å avslutte X kjører du: "/etc/init.d/xdm stop" (som root, dvs enten kjør "su" først, eller putt "sudo " foran kommandoen). Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Der var den, akkurat det jeg var på jakt etter! Takk for hjelpen! Har googlet en del i dag og stort sett kommet frem til hvordan restarte x Takk igen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå