bermar Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Heisann! PC-specs som følger: - OCZ StealthXStream 600W - Abit IP35-E hovedkort - 3GB DDR2 RAM - XFX GeForce 8800GS 680MB - Intel Core 2 Duo E6650 Hadde nettopp et lite problem her i heimen med den stasjonære PC-en min. Jeg merket i dag at skjermkortet mitt ble veldig varmt da jeg satt på PC-en. Vifta funka dårlig, og PC-en fryste seg hele tiden. Bestemte meg derfor å skru av PC-en min og la kortet kjøle seg ned. Når jeg nå prøver å skru på PC-en, skjer det absolutt ingenting. Akkurat som om strømforsyninga ikke gir strøm til noen av komponentene. Lysene på hovedkortet lyser, og jeg har også prøvd å resete BIOS. Likevel ingenting som skjer. Noen som kan si noe om det ligger i at skjermkortet rett og slett er ødelagt pga. oppvarmingen, eller kan det være selve strømforsyninga som har tatt kvelden? Virker litt snodig at PSU-en skal ha tatt kvelden akkurat på samme tidspunkt der skjermkortet ble overvarmt. Skal få lånt et skjermkort og en annen PSU av en kamerat senere i dag, slik at jeg evt. finner ut hva som er galt. Håper på svar! Endret 15. mai 2009 av bermar Lenke til kommentar
bermar Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Oppdatering: Trenger ikke hjelp likevel. Fant ut at det var skjermkortet som var ødelagt, ja. Testet et GeForce 9600GT-kort av en kamerat på maskina mi, og den starta som bare det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå