LOBOS Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Lurer på et ganske enkelt spørsmål som jeg ikke klarer å finne et bekreftende svar på. Trolig fordi det ikke er noe problem, men det hadde vært fint å være sikker. Altså, jeg hadde tenkt å kjøpe 2 ny harddisker, etter at den ene jeg hadde gikk til dyndass, men så kjøpte jeg bare en og tenkte at jeg like gjerne kunne vente med en til til jeg faktisk trenger lagrings kapasiteten og heller partisere den store disken i stedet for å kjøp en liten ved siden av... So far so good, men... Jeg hadde satt i alle ledningene til hovedkortet før jeg kom frem til denne konklusjonen og grunnet "locken" på sata ledningen og alt rundt må jeg bortimot ta ut alt for å få den ut. 1. Derfor lurer jeg på om det går greit å ha en sata ledning fra hovedkortet som ikke går til noe? 2. Og om dette er også greit med strømkabelen fra PSUen? Dvs en hel strøm kabel som ikke går til noe som helst, ikke en ekstra kontakt. (Strøm kabelen er det ikke noe problem å ta vekk sånn btw) Endret 17. mai 2009 av LOBOS Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Er bare å la det ligge... Ingen kontakt videre = Ingen vei for strømmen å gå, det vil si "Uendelig" motstand. Og da reiser ikke strømmen den veien, ergo ingenting skjer, legger du de kablene i en bøtte med fint metallspon så får du effekt naturligvis Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Så Sata ledning blir mer eller mindre det samme som de ekstra pluggene på en av strøm ledningene man ikke bruker? Er det noen tilkobklinger fra hovedkort som ikke følger denne regelen, eller er den universal da PCen driftes av strøm? Takker for svar btw. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Unntak finnes, men de må du lage selv. Altså om du hadde bygget en krets selv som da hadde 2 alternativer for strømmen og reise og tilkoblingen og motstanden avgjorde hvor strømmen skulle gå og du manglet denne tilkoblingen så ville det vært annerledes. Men som sagt, det hadde du måttet snekre sammen selv. Eneste risikoen er plugger hvor du kan få kontakt med kabinettet altså metall mot metall siden du da kan skape kortsluttning som i verste fall kan slakte hardware. I beste fall at det ikke funker. Vanlige kabler, SATA, IDE og strøm er inne i plastikk så slikt er ikke noe problem, du ser fort hvilke kabler det er om du ser at metallet i de toucher metallet i kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå