knut Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Allerede ett år etter folk flest så Nett-PCene har de fått 20% markedsandel. Les mer Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Med større skjem, tastatur og oppløsning, samt kraftigere maskinvare og lavere pris enn det er nå så er jeg solgt. Men det er kanskje litt vel optimistisk... Endret 15. mai 2009 av pro_odeh Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 optimistisk? egentlig ikke, du må bare vente en eller 2 generasjoner. Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Dog så er det visst mangen som i retur til butiken igjen.. http://www.hardware.no/artikler/mange_nett...r_i_retur/69692 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg mener ordet markedsandel i mange sammenhenger blir missvisende. Et nytt produkt kan føre til økt totalsalg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Med større skjem, tastatur og oppløsning, samt kraftigere maskinvare og lavere pris enn det er nå så er jeg solgt. Men det er kanskje litt vel optimistisk... Det du snakker om er jo ganske nær en helt normal bærebar PC. Det begynner å bli litt meningsløst med alt for store nettPCer/ultraportable. AtW Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Med større skjem, tastatur og oppløsning, samt kraftigere maskinvare og lavere pris enn det er nå så er jeg solgt. Men det er kanskje litt vel optimistisk...Dette er i korte trekk Intels CULV plattform du beskriver, bare at lavere pris er erstattet med høyere pris. CULV kommer i løpet av sommeren. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg ser for meg at 11" vil være akkurat passe størrelse. Tester ut 10" til Acer nå, som jeg synes er litt for liten. Om den kalles ultraportable eller ikke er irrelevant for min del, jeg savner bare mer utvalg i segmentet mellom 10" og 15", som jeg anser som passe størrelse for en bærbar. CULV kan nok være en god kandidat. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Og enda ser jeg dem aldri, hvis en av 5 kjøper en, så lurer jeg virkelig på hvor de er. Endret 15. mai 2009 av Imsochobo Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg ser for meg at 11" vil være akkurat passe størrelse. Tester ut 10" til Acer nå, som jeg synes er litt for liten. Om den kalles ultraportable eller ikke er irrelevant for min del, jeg savner bare mer utvalg i segmentet mellom 10" og 15", som jeg anser som passe størrelse for en bærbar. CULV kan nok være en god kandidat. Det finnes mange maskiner i segmentet 10-15" som har god ytelse og grei pris. AtW Lenke til kommentar
grusisalaten Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Og enda ser jeg dem aldri, hvis en av 5 kjøper en, så lurer jeg virkelig på hvor de er. ...De er så små Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Problemet är ju att de måste upp i över 40% andel av det totala bärbar pc salget för att de inte skall tappa pengar på det. Som det är nu så köper ju folk dessa i stället för "run-of-the-mill 15,4 maskinen till 6-7000 från samma tillverkare. Tillverkare som MSI och Lenovo däremot, borde kunna göra god butik av nett-pc sedan de inte stjäl salg av egna led så som Acer och Asus gör. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg kjenner faktisk bare ett menneske som har en slik maskin. Hvilken brukergruppe er det dere har sett flest slike hos? Jeg vil ha mindre og mindre netbooks. 11" og 12" er allerede godt dekket av ultraportable hvor bare pris mangler, men 5-8" er et udekket marked hvor jeg syntes netbooks bør dekke. Den nye saken fra Sony er et godt eksempel. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg synes det da blir en MID og ikke en Netbook. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg synes det da blir en MID og ikke en Netbook. Det er vel helt greit det. Det er ikke akkurat mulig å påstå at MID-segmentet har for mange modeller å velge mellom. Og MID er vel omtrent bare en annen måte å skrive nettpc. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Og enda ser jeg dem aldri, hvis en av 5 kjøper en, så lurer jeg virkelig på hvor de er. Dei blir brukt mykje av studentar. Eg går sjølv Datateknikk på eit stort universitet, og jamt over er det mange slike nettpc'ar i ei gjennomsnittleg forelesing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå