Gå til innhold

Hvilket x58-hovedkort burde jeg velge?

564215

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal bygge en pc til min bror og jeg har tenkt meg at den skal ha intels nye i7-prosessor og dermed et x58-hovedkort. Nå trenger jeg bare litt hjelp til å finne ut hvilket av de 32 forskjellige hovedkortene på prisguide med sokkel LGA1366 som er lurest å kjøpe mtp. layout, overklokkingsegenskaper, pris o.l.

Setter pris på raske svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Asus Rampage II Extreme :love:

Likte dette kortet veldig mye, men når det kommer til prislappen så er den desverre litt i overkant mer enn hva jeg hadde tenkt meg.

Evga X58

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=404487

funker meget bra, og skal være veldig godt kort å overklokke i tillegg ;) pris 2499

Så bra ut, men er det noe å satse på i forhold til de andre hovedkortene mtp. at jeg kommer til å bruke amd-gpu? Er den gitt en høyere pris pga. SLI?

Anbefaler deg å lese denne artikkelen.

Takk for den ;) Synd at den omhandlet mest hovedkort til rundt 3000,- :(

Lenke til kommentar
Asus Rampage II Extreme :love:

Likte dette kortet veldig mye, men når det kommer til prislappen så er den desverre litt i overkant mer enn hva jeg hadde tenkt meg.

Evga X58

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=404487

funker meget bra, og skal være veldig godt kort å overklokke i tillegg ;) pris 2499

Så bra ut, men er det noe å satse på i forhold til de andre hovedkortene mtp. at jeg kommer til å bruke amd-gpu? Er den gitt en høyere pris pga. SLI?

Anbefaler deg å lese denne artikkelen.

Takk for den ;) Synd at den omhandlet mest hovedkort til rundt 3000,- :(

Jeg kjører Foxconn Renaissanse 2 som er på ukens tilbud hos Netshop. Stabilt, klokker greit har nødvendige features, og ikke minst koster kun 1.895,- på tilbud.

Dessuten støtter den 24GB minne (6 minneplasser) og har 4 stk PCI-E x16 plasser.

Hovedmaskinen min med dette kortet og en i7 920 er kjempestabil. Kjører i et Thermaltake Armour kabinett med Thermaltake 750w power. Klokker helt greit 3.5Ghz med stock kjøler.

Code#

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...