Gå til innhold

[Løst]Hva betyr denne BIOS instilling på min DELL laptop.!

elwapo

Anbefalte innlegg

Jeg har en laptop (Dell Latitude D430) og den har en BIOS instilling som heter ASF Mode:

hvor du kan enable denne eller ikke og da står det feks:

Enable Full ASF 2.0 (RMCP).. Hva betyr dette og hva gjør denne bios instillingen min ?

Takk:!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASF er et system som gir diverse varsler styrt av BIOS, ikke OS.

Det kan feks. være piping om CPU går over en viss temperatur, lavt batterinivå, viftefeil osv.

RCMP (Remote Management and Control Protocol) sender disse beskjedene over nettverk til en annen maskin og kan bli brukt til å starte og slå av din maskin fra en annen maskin som kjører klientsoftware for protokollen.

Lenke til kommentar
RCMP (Remote Management and Control Protocol) sender disse beskjedene over nettverk til en annen maskin og kan bli brukt til å starte og slå av din maskin fra en annen maskin som kjører klientsoftware for protokollen.

Aha. ! Forsto ikke heelt det med RCMP.. Hva var poenget der ? At den kan slå av en maskin til.. Altså om batteriet på denne maskien hvor jeg skrur på dette blir veldig lavt da, så kan den slå av en annen maskin (som da kjører klient Software for dette) ? eller har jeg forsttt det feil ?

Lenke til kommentar

Ikke spesielt nyttig om den blir stjålet.

Det krever jo åpne porter, og sånn ca. alle nett idag er jo bak NAT.

I tillegg må du ha script for rapportering av IP den er koblet til og blabla.

Men muligheten for slik overvåkning ligger i Dell OpenManage-pakken. Client Instrumentation om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...