laowi Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Når jeg skal overklokke prossesoren min, skal jeg da ha HT av eller på? Virker som andre her o får bedre klokk samt bedre temps med det av. Hva gjør HT egentlig? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperthreading Lenke til kommentar
freonor Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 For å si det enkelt så er HT unødvendig med bruksmønsteret til en gjennomsnittlig bruker. 4 kjerner holder for de fleste. Veldig få programmer som støtter 8 tråder. Dessuten gir HT av bedre klokk og lavere temp som du sier. Lenke til kommentar
laowi Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Så hvis du har fire fysiske kjerner så virtualiserer HT 4 til? Lenke til kommentar
Virion Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Ikke virtualisering nei. Den gjør dritraske switcher når en tråd stopper opp i noen sekunder slik at ALUen hele tiden jobber. I typisk desktop miljø er det en del å hente, i CPU intensive oppgaver er det mindre å hente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå