Robocoop Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Puppy Linux fungerte på en gammel bærbar, men ikke på ny selvbygd. Da ville ikke USB pennen boote og bare sporadisk dukke opp på desktop om man installerte på nytt. Med andre ord ikke noen vits med portabelt OS akkurat mellom disse. DSL (damn small linux) startet opp greit på den moderne maskinen, men selv ikke kablet internett virket her..... Slax nektet å starte fra USB i vanlige oppstart, kun midlertidig bootalternativ til RAM uten saved-session mulighet. Med andre ord: Man kan ikke regne med å ta med seg et OS på ferie til en kamerat eller til en tilfeldig PC og regne med å få startet opp. Det er for mange ting som kan gjøre at det ikke fungerer. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Hmm, pussig. Jeg har brukt SLAX på temmelig eksotisk HW (i den grad en kan kalle x86 eksotisk...) og aldri hatt et problem med å boote. Hvilken versjon var det? Endret 15. mai 2009 av olefiver Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Hmm, pussig.Jeg har brukt SLAX på temmelig eksotisk HW (i den grad en kan kalle x86 eksotisk...) og aldri hatt et problem med å boote. Hvilken versjon var det? Siste versjon, men fra CD gikk det greit. Problemet er USB og et eller annet der. Lenke til kommentar
gnom1 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Boote en live-distro, enten fra cd eller usb, dreier seg som regel om å bruke riktige cheatcodes/bootparms. Jeg opplever problemer rett som det er, men aldri uoverkommelige problemer. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Siste versjon, men fra CD gikk det greit. Problemet er USB og et eller annet der. Merkelig. Kanskje en bug forårsaket av mindre versjonsoppgradering... Kan jo ikke være feil i LILO oppsett heller hvis du får opp bootmeny Endret 15. mai 2009 av olefiver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå