Uncle Scrooge Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Har fått tilsendt sånn Omslagsark fra samordna opptak som jeg skal sende inn til de innen i dag. Jeg blir ferdig med videregående nå til våren så har ikke fått vitnemål enda. Har heller ingen av de andre tingene de spør om i omslagsarket (høyere utdanning, praksis osv.), trenger jeg da å sende det inn? Ser virkelig ikke poenget med å sende inn et ark der jeg bare setter et kryss for at jeg skal ettersende vitnemål. Lenke til kommentar
TWA Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hvis det står at du skal sende inn, så ville jeg ha sendt inn. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Du skal nok sende inn ja (viser om ikke annet at du har mottatt papirer fra dem slik at de holder på plassen din). Det skal ligge vedlagt en ettersendingsslipp som du bruker når du skal sende inn annen dokumentasjon. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Du skal sende inn omslagsarket, ja. Du skal vel kun sette ett(?) kryss? Og det er på den linjen hvor det står "Vitnemål fullført og bestått 3-4 årig videregående skole, fyll ut her:". Så setter du et kryss borterts til høgre der (rett under "Avsluttes våren 2009 og blir ettersendt (sett X)". Det var i alle fall det vi fikk beskjed om. To spørsmål til ang. omslagsarket: 1. Er det slik at omslagsarket ikke trenger å sendes inn nå lenger? 2. Hvor strenge er de med fristen hvis du skal sende det inn? Hva om noen sender inn noen dager etter fristen..? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Er det jævlig stress å levere inn omslagsarket etter fristen? Og noen som vet hvorfor folk har ulike frister på å sende inn? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Og noen som vet hvorfor folk har ulike frister på å sende inn? Fordi fristen er to uker etter at de sender ut arket. Og arkene blir sendt ut i mange omganger.Det kan da umulig å være så vanskelig å sette et kryss og sende arket tilbake igjen. Jeg fikk fikset det iløpet av et par dager selv om jeg satt langt til helvete oppi Finnmark uten mobildekning. Lenke til kommentar
sida Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Er det jævlig stress å levere inn omslagsarket etter fristen? Hørte at du kan ligge tynt ann dersom omslagsarket blir sendt etter fristen men det er kanskje bare et rykte ? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Er det jævlig stress å levere inn omslagsarket etter fristen? Hørte at du kan ligge tynt ann dersom omslagsarket blir sendt etter fristen men det er kanskje bare et rykte ? Du slipper å levere inn omslagsarket nå faktisk. Mellom 20. juni og 30. juni vil vitnemålet ditt bli lagt ut elektronisk på samordna opptak, og det eneste du da trenger å gjøre er å logge deg inn og godkjenne vitnemålet. Hvis dere har fått det grønne heftet som angår søking så står det faktisk inn i der. På en eller annen side, nede til høyre. Lenke til kommentar
lamabodo Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Er det jævlig stress å levere inn omslagsarket etter fristen? Hørte at du kan ligge tynt ann dersom omslagsarket blir sendt etter fristen men det er kanskje bare et rykte ? Du slipper å levere inn omslagsarket nå faktisk. Mellom 20. juni og 30. juni vil vitnemålet ditt bli lagt ut elektronisk på samordna opptak, og det eneste du da trenger å gjøre er å logge deg inn og godkjenne vitnemålet. Hvis dere har fått det grønne heftet som angår søking så står det faktisk inn i der. På en eller annen side, nede til høyre. Det er forsåvidt riktig det du skriver, men da BARE dersom du KUN har et elektronisk vitnemål som skal legges til grunn for saksbehandling. Det betyr at dersom du har noensomhelst annen dokumentasjon du vil sende inn, så må du sende inn omslagsarket. Og, dersom du ikke godkjenner vitnemålet ditt elektronisk innen 1. juli-fristen, vil ikke søknaden din bli behandlet, og ingenting vil heller bli etterlyst fra saksbehandlerinstitusjonen din. Og, jeg må vel bare si at det er en ganske banal oppgave man får - sett noen kryss, signer og send inn - ikke akkurat astrofysikk, er det? Det er forøvrig opp til de forskjellige saksbehandlende institusjonene hvor strenge de er med fristen på omslagsarket. Noen forholder seg nok ganske strengt til den, mens andre er mer rundhåndede. -lb Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Vanskelig er det ikke, men nå var det jo snakk om hvis vedkommende hadde glemt å levere inn omslagsarket før fristen. MEN, hvis man (etter å ha kommet inn) vil utsette studiene på grunn av militæret. Må man da ha levert inn omslagsarket fra før..? Lenke til kommentar
lamabodo Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Vanskelig er det ikke, men nå var det jo snakk om hvis vedkommende hadde glemt å levere inn omslagsarket før fristen. MEN, hvis man (etter å ha kommet inn) vil utsette studiene på grunn av militæret. Må man da ha levert inn omslagsarket fra før..? Nei. Du søker fakultetet/høgskolen/universitetet (avhengig av lokale rutiner) om utsatt studiestart etter at opptaket er ferdig. Det er altså en separat prosess fra opptaket. -lb Lenke til kommentar
Logum Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Du slipper å levere inn omslagsarket nå faktisk. Mellom 20. juni og 30. juni vil vitnemålet ditt bli lagt ut elektronisk på samordna opptak, og det eneste du da trenger å gjøre er å logge deg inn og godkjenne vitnemålet. Hvis dere har fått det grønne heftet som angår søking så står det faktisk inn i der. På en eller annen side, nede til høyre. Men på omslagsarket står det jo at man skal skrive "godkjent" dersom vitnemålet leveres elektronisk. Jeg godkjente vitnemålet elektronisk, men sendte inn omslagsarket likevel. Om man leverer for sent betyr ingenting, man får bare purring. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Vanskelig er det ikke, men nå var det jo snakk om hvis vedkommende hadde glemt å levere inn omslagsarket før fristen. MEN, hvis man (etter å ha kommet inn) vil utsette studiene på grunn av militæret. Må man da ha levert inn omslagsarket fra før..? Nei. Du søker fakultetet/høgskolen/universitetet (avhengig av lokale rutiner) om utsatt studiestart etter at opptaket er ferdig. Det er altså en separat prosess fra opptaket. -lb Man må jo sende inn omslagsarket uansett. Det du søker om er å reservere plassen din til neste år, men man må jo ha en plass å reservere først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå