prot Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Er en gutt på 15 år og har drevet med vektløfting i 4 måneder. Jeg kjøpte akkurat benk og prøvde å løfte maks for fun. Første gang jeg prøvde klarte jeg min egen vekt altså 62.5kg xD. Men når jeg gikk opp til 65 stoppet den ca halvveis på vei opp, hva er det jeg mangler styrke i da? Eventuelt hva må jeg fokusere mer på for å klare og ”makse” mer? Lenke til kommentar
Zhet Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Hei:), da må du nok trene mer med det du greier å løfte. Hvis ikke du greier å løfte 65 kg er du ikke klar for det enda. Så forsett å løft det du kan til du føler at det begynner å bli lettere og deretter øk;). Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2009 Hei:), da må du nok trene mer med det du greier å løfte. Hvis ikke du greier å løfte 65 kg er du ikke klar for det enda. Så forsett å løft det du kan til du føler at det begynner å bli lettere og deretter øk;). da kommer du aldri til å øke, sørg for å ha jevn progresjon hele tiden, gå ned på vektene å øk jevnt å trutt isteden.. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 15. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2009 slik jeg har blitt opplært der jeg trener, skal man øke i enten vekter eller repetisjoner for hver gang, jeg tar mellom 8-12 repetisjoner, klarer jeg 12, går jeg opp i vekt og tar minimum 8, klarer jeg ikke 8 er det for mye vekt endring. Lenke til kommentar
prot Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mai 2009 slik jeg har blitt opplært der jeg trener, skal man øke i enten vekter eller repetisjoner for hver gang, jeg tar mellom 8-12 repetisjoner, klarer jeg 12, går jeg opp i vekt og tar minimum 8, klarer jeg ikke 8 er det for mye vekt endring. Hvor mange sett foreslår du da? Lenke til kommentar
abbyjr Skrevet 15. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) kjør 5x5 med det tyngste du klarer å putt på 2.50 kg uka eller mer hvis du klarer det, i starten så blir det fort lettere. men er ikke anbefalt å bare trene benk. Endret 15. mai 2009 av abbyjr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå