Karabin Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Jeg gikk for D60 pakken fra fotovideo når den kostet 4495 for en måned eller to siden. Jeg har en kamerat som har Sony A300 og jeg har testet litt begge, min følelse var at D60 satt bedre i hånda mi. Liveview var noe jeg vurderte og det er ganske kult hvis du skal ta bilde fra et sted der du ikke kan ha kameraet inntil øyet, men jeg ble nesten deprimert på bildekvaliteten på skjermen, og når det blir mørkt synes jeg den var ubrukelig for mitt bruk. men som sagt for fokuspunkter er det kanskje ålreit å bruke det. Jeg sliter også med elendig bildekvalitet på A350. Synes bildene ble overeksponert ute på A300 og kornete og misfargede/mørke inne ? Han tenkte vel på skjemkvalitet i liveview og ikke det endelige resultatet... Jeg har ikke hatt noen problemer med overeksponering på A300, hvilke innstillinger har du brukt? Endret 18. mai 2009 av Karabin Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Jeg gikk for D60 pakken fra fotovideo når den kostet 4495 for en måned eller to siden. Jeg har en kamerat som har Sony A300 og jeg har testet litt begge, min følelse var at D60 satt bedre i hånda mi. Liveview var noe jeg vurderte og det er ganske kult hvis du skal ta bilde fra et sted der du ikke kan ha kameraet inntil øyet, men jeg ble nesten deprimert på bildekvaliteten på skjermen, og når det blir mørkt synes jeg den var ubrukelig for mitt bruk. men som sagt for fokuspunkter er det kanskje ålreit å bruke det. Jeg sliter også med elendig bildekvalitet på A350. Synes bildene ble overeksponert ute på A300 og kornete og misfargede/mørke inne ? Han tenkte vel på skjemkvalitet i liveview og ikke det endelige resultatet... Jeg har ikke hatt noen problemer med overeksponering på A300, hvilke innstillinger har du brukt? Jeg har vel nesten prøvd alle innstillinger og programmer i ulike situasjon; med og uten stativ/bildestabilisering av og på, blitz av og på, forskjellig oppløsning, objektiver, alle programmer osv. osv. For meg så virker kameraet totalt uegnet for amatører da jeg tror du må være ganske proff for å få bilder på nivå med et normalt kompaktkamera. Og det selv om man tilbyr typiske programmer for amatører som portrert, landskap osv. Kanskje det også skyldes elendig kitobjektiver, men hovedkilden er nok huset. Til sammenligning hadde jeg aldri problemer å få gode resultater på analoge og digitale speilreflekskameraer (Canon) selv om jeg er en amatør. Endret 18. mai 2009 av Spartan Lenke til kommentar
kimare Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Så lenge du ikke har tatt kameraet til butikken for å få hjelp til å se hva du eller kamera gjør galt, synes jeg du skal la dine erfaringer med a350 ligge. Pt er du den eneste som jeg har kommet over sliter du denne måten. Sålenge du ikke aktivt forsøker å få hjelp er dine utgangspunkt i større grad egnet til å forvirre enn å opplyse brukere. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Så lenge du ikke har tatt kameraet til butikken for å få hjelp til å se hva du eller kamera gjør galt, synes jeg du skal la dine erfaringer med a350 ligge. Pt er du den eneste som jeg har kommet over sliter du denne måten. Sålenge du ikke aktivt forsøker å få hjelp er dine utgangspunkt i større grad egnet til å forvirre enn å opplyse brukere. Ifølge Sony Norge er alt korrekt med mitt kamera.. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Utfra ett spørsmål og ett svar på epost. Ta kameraet med i butikken for ytterligere hjelp og vurdering. Helst sammen med 350D slik at de har sammenligningsgrunnlag. Endret 18. mai 2009 av kimare Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Utfra ett spørsmål og ett svar på epost. Ta kameraet med i butikken for ytterligere hjelp og vurdering. Helst sammen med 350D slik at de har sammenligningsgrunnlag. Hvorfor mener du at jeg skal ta med et ekstra kamera som fungerer slik det skal ? Endret 18. mai 2009 av Spartan Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Teste for brukerfeil...? Hvis du setter kameraet på full auto, hvordan kan du gjøre "brukerfeil" ? Lenke til kommentar
kimare Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Utfra ett spørsmål og ett svar på epost. Ta kameraet med i butikken for ytterligere hjelp og vurdering. Helst sammen med 350D slik at de har sammenligningsgrunnlag. Hvorfor mener du at jeg skal ta med et ekstra kamera som fungerer slik det skal ? Fordi da kan du ta bilder i en omtrent identisk situasjon og vise hva og hvorfor du mener A350 ikke duger. Du ønsker jo primært at A350 skal ta bilder som er like klare for bruk som du får med 350D, det er lettere for den som skal hjelpe deg å skjønne hva ditt problem er. Forøvrig kan du ha olje på blender bladene, dersom dette er tilfellet vil eksponeringen bli overeksponert. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Forøvrig kan du ha olje på blender bladene, dersom dette er tilfellet vil eksponeringen bli overeksponert. Seriøst? Aldri hørt om Lenke til kommentar
kimare Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Forøvrig kan du ha olje på blender bladene, dersom dette er tilfellet vil eksponeringen bli overeksponert. Seriøst? Aldri hørt om Engang må være den første Oily aperture overexposed Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Har du prøvd et annet objektiv? Endret 19. mai 2009 av Karabin Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Har du prøvd et annet objektiv? Jeg har to objektiver. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Og begge gir like dårlig resultat? Hvilke objektiver er det? Har du prøvd å sette tilbake til fabrikkinnstillinger, mener det er et valg for det i menyene til A300.(side 124 i manualen) Er steadyshot på? Endret 19. mai 2009 av Karabin Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Og begge gir like dårlig resultat?Hvilke objektiver er det? Sony 17-70 og Tamron 28-80. Begge er vel å regne som noe jalla lysvake kitobjektiver. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Tror nok ingen av dem yter A350 rettferdighet, synes selv at det var en feil av Sony å levere 18-70 som kitlinse til A350 og A700. Gå dit hvor du kjøpte kameraet og spør om du kan prøve kameraet med en CZ 16-80 eller et Sony sine fastobjektiv eller en 16-105. Da tror jeg du vil oppleve en stor forskjell. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Nikon kaller det samme for VR (Vibration Reduction), Sigma kaller det OS (Optical Stabiliser), Olympus kaller det O.I.S (Optical Image Stabilisation) mens Tamron kaller det VC (Vibration Compensation).Olympus kaller det bare IS, mens Panasonic bruker O.I.S. Olympus har også noen slike kameraer men de har O.I.S for de kameraene som ikke har innebygget stabilisering.Det er Panasonic/Leica som bruker O.I.S. og har de stabiliserte objektivene til 4/3. Olympus har ikke produsert noen objektiver med stabilisering, de baserer seg helt og fullt på sensorstabilisering (men er kompatible med Panasonics O.I.S-objektiver). Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Hvor finner jeg beste pris på Olympus E-520 med kitobjektiv? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Produkt guiden øverst på denne siden. Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Hva vil være brukbart/billig objektiv til 520? Ser det er 3190,- for kamerahus, men finner ikke noe rimelig objektiv i tillegg. Edit: Er bildebrikken på 520 mindre enn f.eks nikon d60? Er det særlig stor forskjell på disse kameraene mtp bildekvalitet og dybdeskarphet? evnt. andre store forskjeller? Endret 9. juni 2009 av Prologue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå