cyberklad Skrevet 1. oktober 2001 Del Skrevet 1. oktober 2001 noen som har en ide om hva jeg kan gjøre for og få ned temperaturen på min ikke over klokka athlon 1200. den ligger på 54C idle med fop38 (7670 rpm) med artic silver goop. fatter ikke hvorfor den varmer saa ekstremt. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 14. oktober 2001 Del Skrevet 14. oktober 2001 Det du ikke nevner noe om er hvordan temperaturen er i kabinettet ditt. Hvis det er varmt i kabinettet, har jo luftkjøling liten effekt. I tillegg kan det være mange forhold som spiller inn her. Er for eksempel goopen ordentlig påført? Sitter kjøleribba som den skal? Osv....... PVK Lenke til kommentar
glaserud Skrevet 14. oktober 2001 Del Skrevet 14. oktober 2001 Det kommer også litt an på hva du måler temperaturen med. Bruker du et termometer, eller måleren innebygget på hovedkortet? Min 1200@1400 ligger på ca. 55 grader med 32 grader i kabinettet. Dette er målt med ASUS PCProbe. Vi har samme resultat med liknende maskin på kontoret, så jeg tror kanskje det er måleren på HKet (A7V133) som er litt rar. Siden BIOS rapporterer om 30 grader i kabinettet 10 sekunder etter oppstart, har jeg selv valgt å trekke fra 10 grader, ca. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå