Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Astra 00 mod. Lugger og Fusker til tider!

Anbefalte innlegg

har en Opel Astra Club 2000 mod, som har gått rundt 100.000 nå..

Alt fungerer som det skal, men til tider lugger den veldig hvis jeg gir gass.

Har prøvd å følge med, å det skjer helt tilfeldig. Kanskje litt mer etter jeg har fylt drivstoff.

Noen som har vært borti noe av det samme?

Har hørt litt rundt, å mange mener det kan være at motoren ikke får nok drivstoff eller luft, jeg selv har ikke peiling på bil men trenger litt veiledning med hva jeg kanskje kan gjøre eller skjekke..

Takker for svar på forhånd :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På Astra G produsert fra oktober 1999 til og med september 2000 var det ikke uvanlig at kontaktene på ledningsnettet til motoren var av dårlig kvalitet.

Dette førte til sporadisk kontaktfeil på henholdsvis veiv/kamsensor, spjeldvinkelsensor, luftmassemåler og egt.

Absolutt ikke uvanlig at det ligger inne feilkoder på samtlige, noe som fører til at motoren fusker på høyt gasspådrag særlig ved lavt turtall. (Motorfeillampen på instrumentpanelet lyser ikke)

Problemet oppstod oftest på 1.6-literen, men er også observert på 1.4 og 1.8.

Løsningen er å dra til et Opel-verksted og få lest av feilkoder med Tech2, dersom det ligger mange feilkoder inne bør man vurdere å bytte ledningsnettet til motoren, noe som koster ca 3500.- + arbeide hvis jeg husker rett.

Lenke til kommentar

Bah, spørs om jeg gidder det å ta meg råd til det, ettersom det ikke er så irriterende..

Det du sier at noe med det elektriske annlegget er feil, kan godt stemme..

For ikke skjeldent enkelte funksjoner plutselig ikke fungerer, som setevarmer osv...

Lenke til kommentar

Ellers så kan det være så enkelt at den trenger nye plugger.

Vi har en astra 00, aldri hatt noe elektriske problemer med den bortsett fra at brytern til tåkelysa forran ikke ville slå seg av. Start med det enkle først og skift plugger. Kan også være at det ligger mye dritt i luftfilterboksen så den ikke får nok luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...