Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc - hva gikk galt?

Anbefalte innlegg

God kveld!

Jeg har nå nettopp koblet opp mitt nye system, og slår på PÅ knappen. Man forventer at alt skal gå bra, og at man kan installere windows lett som det. MEN.. dette er jo et hjelpeforum, så hva tror du skjedde? ja.. Jeg får ikke signal på skjermen. rettelse: dette fungerer ikke (er det jeg tror så langt)

Jeg har dette hardware:

- asus striker II extreme (sokkel 775)

- Intel E8600 (3ghz)

- nvidia 7950GT (fungerte for inntil 1 time siden, da jeg byttet hovedkort)

- mist 500W strømforsyning (med nok kraft til å dra dette medium oppsettet)

- vanlig dvd rom som jeg ikke vet navnet på

- raptor 74gb HDD

- 4gb ddr3 ram - det er her jeg tror feilen kan ligge! han jeg kjøpte rammen av, sa at det kunne være noe galt, så jeg var halvveis forberedt på dette. Jeg har prøvd å kjøre bare 2gb på slot nr.1 og 2, vet ikke om det er vits i å prøve slot 3 og 4? men dette har ikke fungert hittil.

Jeg har et LCD display, her står det: CPU INIT konstant.

Jeg har prøvd å sette skjermkortet i alle 3 pcix16 slots, dette har heller ikke fungert.

Jeg har resatt bios sikkert 4 ganger, uten hell.

Skjermkortet har også blitt testet med 2 forskjellige skjermer, fortsatt uten hell.

Håper dette hjalp Du/dere som forhåpentligvis kan hjelpe meg? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant denne fra et annet fora, som vist nok hjalp en annen med samme problem.

Make sure you're not overclocking (at least until you get it working properly without first).

Make sure ram speed and timing settings in the bios are correct for your installed memory. Dont trust auto-detection or at least doublecheck what settings it guessed at.

Make sure you have the 4 or 8 pin cpu power connector properly plugged into the motherboard.

Make sure your motherboard has the latest bios available from the asus website.

http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-213274_10_0.html

Lenke til kommentar

Hei du!

Ja.. dette hovedkortet er helt nytt, og jeg får ikke gått inn på bios og endret noenting med ram Volten.

Jeg har derfor HELLER ikke overklokket systemet enda. Jeg har lett rundt i 2 timer nå, og har funnet MANGE som sliter med det samme problemet, begynner å tenke at DETTE var et stort feilkjøp. Jeg har tatt ut cmos batteriet, og lar dette ligge over natten. la oss nå HÅPE at dette gjør susen, og at jeg kan spille call of duty i morgen.

Natta!

Lenke til kommentar

skjermkortet jeg har nå, trenger 6-pins pci strøm, det får den absolutt..

Ja, det er mange som har problemer med kortet, og det er utrolig skuffende, de skal da kunne klare å lage enda et kort uten så mye problemer?

Men men.. jeg skal prøve å sette i et par nye ddr3 ram som går på 1,5V.. håper dette kan fikse noe av problemet.

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte, har du siste BIOS til HKet ditt? Siste versjon er 1104 og har disse nyhetene:

"Striker II Extreme BIOS 1104.

1. Enhance compatibility with certain memory modules.

2. Fix system might be unable to wake up from S3 status via certain Gaming USB Keyboard with USB2.0 Hub.

3. Fix "System Properties" under Vista OS might report incorrect CPU frequency of certain Intel CPU when EIST is set to enabled as well as CPU multiplier is set to any N/2 value.

Note: Please use either AWDFLASH or AsusUpdate version 7.14.01 to upgrade BIOS when your currentlyl installed BIOS is prior to version 0402. You could use EZflash to upgrade BIOS from version 0508."

Har du ikke siste BIOS, kan du laste den ned fra Asus sin support side.

Og kanskje du kan fortelle hvilken minne du har, du sier 4 GB DDR3, men hvilket merke? Vær obs på at OCZ minne og Asus HK går ofte dårlig sammen av en eller annen grunn.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...