Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil som fusker/lugger

Anbefalte innlegg

Hei! Har et problem med bilen fått nå, og står helt fast så fint om noen har no tips:)

HAr en nissan king cab 2001 mob, gått 110000. Helt plutselig i dag begynte bilen å lugge ved rundt 2000-2500 omdreininger. På lavere turtall er bilen helt fint, men når jeg kommer opp i 2000-2500 omdreininger begynner den å lugge og blårøyka står ut bak. Dette gjelder uansett hvilket gear jeg har den i. Har skiftet dieselfilter, samt sjekka luftfilter og var ikke det. Så er egentlig helt blank nå. Noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også en liten kjerre som jeg til slutt måtte sette i fra meg, siden det kom noe så forferdelig med blå røyk etter bilen. Fikk til slutt politiet etter meg, siden jeg røykla hele veien og ingen bak så veien.

Derfor slenger jeg meg på denne tråden, føler det kanskje kan ha noe liknende med å gjøre. Men utfra din bil har jeg ikke anelse. :|

Lenke til kommentar
sjekka turboen også, og den så helt fin ut.. Så vet ikke om det kan være regulatoren eller dieselpumpa?

Blå røyk tyder på olje som forbrennes. Mest sannsynlig stempelringer eller ventiltetninger.

(Sort røyk tyder på for mye diesel, hvit røyk er toppakning eller sprekk i toppen, altså kjølevæske)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...