Gå til innhold

Trådløst og kablet nettverk - hjemmenettverk

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nettopp byttet ut den trådløse routeren min på hjemmenettverket, og tenkte å bruke den gamle til å kjøre kablet linje mellom kontorpc og server. Skrudde derfor av trådløst nettverk i den gamle routeren (Linksys WRT54G), satte den opp som ren router og koblet hjemmekontor og server via LAN kabler på denne. Vet at begge kablene er krysset.

Fikk problemer på hjemmekontorpc'en at alt gikk veldig tregt. Hjemmekontorpc'en var da koblet opp både via LAN og WLAN. Tanken var at internett kunne gå vi WLAN og fildelingen mot server kunne gå via LAN.

Er det noen som har noen tips i forhold til hvordan en kan sette dette opp riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som oftes går d greit å kjøre trådnett og trådløst nett fra samme router så jeg sjønner ikke helt hvorfor du trenger begge i bruk. Prøvd med bare en router i bruk?

prøvd å koble til hjemmekontorpcen med bare en av koblingene enten LAN eller WLAN?

jeg ville prøvd med begge å se om det vriket bra med den ene eller den andre koblet til for kansje å se hvor henne problemet er siden jeg forstår det slik at LAN komemr fra

"router1" og WLAN fra "router2".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...