Gå til innhold

Leveringstider hos Amentio.no

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har bestilt min nye pc(i deler) hos amentio. Jeg bestilte på tirsdag i forrige uke, på fredag i forrige uke klarte de å sende nettverkskortet mitt. På tirsdag denne uken sendte de alt untatt hovedkort, RAM, skjerm og kabler. Dette er enda ikke sendt(ifølge nettsiden deres). Jeg ble "lovt" at jeg skulle få alt på mandag, senest onsdag(igår), idag kom det som ble sendt på tirsdag.

Så, sender Amentio altid i mange kolli og altid så sent?

EDIT: Jeg glemte å si at jeg fikk nettverkskortet på tirsdag denne uken. Og så vil jeg si at Posten har vært overaskende raske! Og at kundeservicen på amentio er bra.

Endret av eystein94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring med Amentio og leveringstid, om det i det hele tatt blir levert, er dårlig. Sist gang jeg bestilte noe, for nå blir det slutt, så bestilte jeg et produkt som det var 1 stk igjen på lager av. Pengene ble trukket umiddelbart (ikke bare reservert, jeg sjekket), men så skjedde absolutt INGENTING på 2 uker. Jeg tok til slutt kontakt for å høre om når varen ville bli sendt, men så sier de plutselig at de ikke hadde varen allikevel og de kom ikke til å selge den mer. Javel. Men det synes jeg de kunne gitt meg beskjed om tidligere, ikke la det gå 2 uker og gjøre slik at JEG måtte ta kontakt for å ordne opp i det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Som det har blitt sagt ein del gonger før 5 på lager betyr 5 eller mindre på ein eller fleire grossister rundt om i landet.

Kva oppdateringsfrekvens Amentio har mellom websystemet og grossistene veit eg ikkje men sanntidssystem er det ikkje. Dermed kan eit så lite varelager vere utsolgt før di bestilling går til grossisten. For bestillingsrekkefølgen er:

Du bestiller -> Amentio mottar -> Amentio sender bestillinga til grossist -> grossist mottar og tilordner varer til ordre -> Grossist sender varene ut.

Lenke til kommentar
Er det ingen på forumet som har positiv erfaring med Amiento? Kjøpte meg nettopp en 24" pc skjerm, står de har 5 på lager.

Jeg har handlet ca 20 ganger på amentio og aldri hatt problem med verken levering eller service. Alltid fått samlet kolli med forutsetning at jeg bestiller lagervare selvfølgelig.

mvh

Endret av biudhveh
Lenke til kommentar

Har selv bestilt diverse ting fra amentio før.. og ja det er sant, de kan være trege på leveringstid, men jeg er en utrolig utolmodig gutt.. så jeg ringer alltid på dag nr.3

(dette er sett at jeg f.eks bestiller på mandag) for å sjekke om pakken har blitt sendt. Vet dette kanskje er litt masete, men hey.. de driver butikk, og jeg forventer relativt kjapp tjeneste. mine sendinger har alltids vært slik:

dag 1, jeg bestiller

dag 2, amentio klarer faktisk å få pakken til oslo terminalen ! =D

dag 3, pakken kommer til mitt postkontor halv 6 (ja.. hver gang :p)

overall.. grei service de har, de har som sagt lavere priser, og kanskje litt økt leveringstid? det er som dealextreme! gratis frakt og ekstremt lave priser, MEN kan være utrolig lang leveringstid ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...