Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Parkerte på privatparkering

dropface

Anbefalte innlegg

I dag greide jeg å gjøre noe helt utrolig.

Jeg og en kompis skulle på et kjøpesenter, og skulle parkere i p-huset. Første etasje var full, så vi kjørte opp en etasje etter etter en bil som lå foran.

Da vi gikk ut av bilen, gikk det en port ned fra taken hvor vi kjørte inn. Vi trodde vi kanksje hadde kjørt feil, men tenkte vi tar det som det kommer når vi er ferdig.

Nå vi kommer tilbake, oppdaget vi at vi ikke kommer oss inn igjen, til der hvor bilen stod. Jeg ringte securitas og ba dem om å åpne porten. De skulle fakturere meg med 400kr for at de skulle komme å gjøre det.

I tillegg sa de at de sender rapporten til Trondheim Parkering, men va usikker om de kom til å fakturere meg med en bot.

I kommentarfeltet, skrev de at jeg haddee feilparkert på en privat parkering i p-hus.

Verken jeg eller kompisen la merke til privat parkerings- skiltet på veggen.

Noen som tror eller vet om jeg får bot?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå tilbake og sjekk om det faktisk ER tydelig merket.

Det virker urimelig om de skal fakturere dere hvis dere handlet i god tro.

Jeg er ikke jurist.

Kravet til aktsomhet her er ganske strengt, "jeg så ikke skiltet" kommer man sjelden langt med. Dårlig skilting ved innkjørsel kan muligens hjelpe noe mot Securitass...

Lenke til kommentar

Så Securitas sender rapporter til Trondheim Parkering? Er dette en privat P-plass eller ikke? Isåfall har vel Trondheim Parkering fint lite med dette å gjøre? (Er ikke jurist)

Går utifra at Trondheim parkering er det komunale parkeringsselskapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...