Krissma512 Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 lol missforsto ja poweret mitt er 750 watt Lenke til kommentar
Krissma512 Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) hva er forskjell på kvalitet hovedkort og Crossfire hovedkort? Endret 18. mai 2009 av Krissma512 Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Et kvalitets hovedkort er da gjerne et kort som har god kvalitet. Mens et crossfire kort gjerne støtter crossfire (aka ATI sin måte å bruke mer enn et skjermkort) .. Når det er sagt vil jeg tro at de fleste kvalitets hovedkort vil ha støtte for crossfire. Utifra avataren din tenker eg du uansett bruker Nvidia skjermkort, da er dette helt uvesentlig Edit: for orden skyld så er Nvidias løsning for samme problemstilling SLI, men det vet du vel ^^ Endret 18. mai 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
Krissma512 Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Et kvalitets hovedkort er da gjerne et kort som har god kvalitet. Mens et crossfire kort gjerne støtter crossfire (aka ATI sin måte å bruke mer enn et skjermkort) .. Når det er sagt vil jeg tro at de fleste kvalitets hovedkort vil ha støtte for crossfire. Utifra avataren din tenker eg du uansett bruker Nvidia skjermkort, da er dette helt uvesentlig Edit: for orden skyld så er Nvidias løsning for samme problemstilling SLI, men det vet du vel ^^ mhm jeg skal kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=427375 Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 mhm jeg skal kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=427375 Da kan du kjøre velge fritt mellom hvilke skjermkort du vil kjøre, hvis du bare skal ha et. Men hvis du skal ha to skjermkort, må du ha ATI-kort (CrossFire). Lenke til kommentar
Krissma512 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 mhm jeg skal kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=427375 Da kan du kjøre velge fritt mellom hvilke skjermkort du vil kjøre, hvis du bare skal ha et. Men hvis du skal ha to skjermkort, må du ha ATI-kort (CrossFire). ååå crap! har bestilt det og jeg har 9800gtx + som skjermkort har bare 1 da men vis jeg skal ha 2 9800gtx + så funker det ikke da? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Nei om du ikke greier å skremme opp crackede drivere til 9800 kortet ditt. Men men, jeg ville ikke ha sett på det som noe stort tap egentlig. Lenke til kommentar
Krissma512 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Nei om du ikke greier å skremme opp crackede drivere til 9800 kortet ditt.Men men, jeg ville ikke ha sett på det som noe stort tap egentlig. så da får jeg ikke sli da.... Lenke til kommentar
Krissma512 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 hvrofor funker det bare med ATI? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Du kan kjøre enkelt kort, det går fint. Årsaken til at du ikke får kjøre SLi med to kort på det hovedkortet er lisensbelagt. Nvidia lar deg ikke kjøre SLi på annet enn sine brikkesett. ATi derimot har en åpen standard for CrossFire, men Nvidia blokkerer CrossFire i BIOSen på sitt hovedkort. Lenke til kommentar
Krissma512 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Du kan kjøre enkelt kort, det går fint.Årsaken til at du ikke får kjøre SLi med to kort på det hovedkortet er lisensbelagt. Nvidia lar deg ikke kjøre SLi på annet enn sine brikkesett. ATi derimot har en åpen standard for CrossFire, men Nvidia blokkerer CrossFire i BIOSen på sitt hovedkort. ok men vis jeg skal ha SLI får jeg kjøpe ATI men 9800gtx holder for meg bare ny prosessor nå så skal jeg være fornøyd:) takk for all hjelpen jeg fikk Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Ok, her er en liten oversikt: - Hovedkort med nVidia chipset som har flere PCI-express x16/x8 sloter har kun SLi mulighet! SLi er for å kjøre flere nVidia skjermkort sammen for bedre ytelse. - Hovedkort med AMD chipset som har flere PCI-express x16/x8 sloter har kun CrossFire mulighet! CrossFire er ATI's svar på SLi (kjøre flere skjermkort for bedre ytelse). - Hovedkort med Intel chipset som har flere PCI-express x16/x8 sloter har KUN CrossFire mulighet med unntak av X58 chipset (Core i7)! Så kan jeg også for ordens skyld nevne at du får ikke AMD chipset til Intel prosessorer, og du får ikke Intel chipset til AMD prosessorer. nVidia chipset får du derimot til begge plattformer! Endret 19. mai 2009 av FrodeA Lenke til kommentar
Krissma512 Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Ok, her er en liten oversikt: - Hovedkort med nVidia chipset som har flere PCI-express x16/x8 sloter har kun SLi mulighet! SLi er for å kjøre flere nVidia skjermkort sammen for bedre ytelse. - Hovedkort med AMD chipset som har flere PCI-express x16/x8 sloter har kun CrossFire mulighet! CrossFire er ATI's svar på SLi (kjøre flere skjermkort for bedre ytelse). - Hovedkort med Intel chipset som har flere PCI-express x16/x8 sloter har KUN CrossFire mulighet med unntak av X58 chipset (Core i7)! Så kan jeg også for ordens skyld nevne at du får ikke AMD chipset til Intel prosessorer, og du får ikke Intel chipset til AMD prosessorer. nVidia chipset får du derimot til begge plattformer! men den nye prosessoren min funker med det hovedkortet jeg hat bestilt da? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Ja, i verste fall kan den kreve en BIOS flash men den skal kunne boote slik at du får flashet. Uansett, du burde holde BIOS oppdatert i disse dager slik som du gjør med drivere. Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Ja, det støtter CPU-en din, hvis det er dette du har kjøpt: http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=F8NXs2xIQloc5nrb Kan være du må oppdatere BIOS da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå