snesoey Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Trenger så sårt svar på noen spørsmål. Er det noen her som kan svare på ett par? Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Da må du nok stille dei først :smile: Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 22. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2002 Smart, jo. Men, tenkte jeg skulle stikke fingen ut i luften først :smile: Er vel bare til å begynne poste da.. Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 22. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2002 Først, en plagsom en.. Internal Server Error The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.. blblabla.. Noen måte å finne ut om dette er en server eller config feil? Mener jeg har satt opp scriptene riktig (får samme feil på alle scriptene jeg prøver), men jeg er helt ny, og ikke vant til å få så generelle feilmeldinger.. kan jo være hvasomhelst. Folka som drifter serveren, kan jo ikke svare meg på noe jeg lurer på. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Quote: On 2002-01-22 14:56, snesoey skrev:Først, en plagsom en..Internal Server ErrorThe server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.. blblabla..Noen måte å finne ut om dette er en server eller config feil? Mener jeg har satt opp scriptene riktig (får samme feil på alle scriptene jeg prøver), men jeg er helt ny, og ikke vant til å få så generelle feilmeldinger.. kan jo være hvasomhelst. Folka som drifter serveren, kan jo ikke svare meg på noe jeg lurer på. gjør følgende: skriv chmod 755 på scriptene skriv perl scriptnavn.cgi får du feilmelding på den siste vet du at det er i scriptet feilen ligger og hva feilen er. Ellers skal alt du trenger å vite stå i error loggen til webservern din. Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 takker, men det var min egen dumhet som var feilen.. har uploadet som binary.. looser, ja, alle vet jo at man skal uppe som, ascii... pinlig :smile: skjer aldri igjen.. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Ta det med ro. det der skjer alle. typisk feil. Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Kan man se i error loggen til web-hostere sånn som f.eks. Geocities og ProHosting? Eller kan man bare få gjort det på webservere man driver selv? Og hvor finner man den eventuelt? Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Det er gjerne greit og laste med activestate perl og teste det i command eller på egen http server før man legger det ut. Lenke til kommentar
nappy Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 aa sjekke error loggen til webservern e kjekt. hvis du bruker linux og apache kan du gjore dette med f.eks: tail /usr/path/to/apache/server/apache/logs/error_log kenneth Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hvis du får feilmelding 500 er det som regel en feil i scriptet eller at du har glemt å CHMOD'e fila til 755. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå