Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt en Acer Aspire X3200 (98.3BREM.NAP)

På esken står det at det er blu-ray & Supermulti DVD, på maskinen er det også et klistremerke på siden at den inneholder Blu-ray & Supermulti DVD.

Men det gjør den ikke :no:

Er en optisk stasjon som kalles Multirecorder R-DL.

Er det jeg som ikke skjønner noe.. eller har Acer klart å montere inn feil stasjon?

Har testet med 2 ulike Blu-ray plater men det skjer ikke noe som helst, dvd virker.

Noen som har hørt om noe lignende før.

Blir vel en sint telefon til kundeservice i morgen :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Blir vel en sint telefon til kundeservice i morgen .."

-----------------------

Hvorfor sint telefon ?? det beste er å være høflig,og forklare problemet,så er jeg sikker på at alt vil løse seg. Ingen vits i å kjefte som en f**n nordlending er det vel ?

Det er menneskelig å gjøre feil skjønner du,og jeg er sikker på at INGEN har forsøkt å lure deg med overlegg...

dessuten har den denne : Optisk Enhet : DVD RW - DVD Brenner og DVD Leser ifølge spec....

Endret av OlaOlablakken
Lenke til kommentar
"Blir vel en sint telefon til kundeservice i morgen .."

-----------------------

Hvorfor sint telefon ?? det beste er å være høflig,og forklare problemet,så er jeg sikker på at alt vil løse seg. Ingen vits i å kjefte som en f**n nordlending er det vel ?

Det er menneskelig å gjøre feil skjønner du,og jeg er sikker på at INGEN har forsøkt å lure deg med overlegg...

dessuten har den denne : Optisk Enhet : DVD RW - DVD Brenner og DVD Leser ifølge spec....

Neida, tok ingen sint telefon, men en hyggelig en :yes:

Eller rettere sagt 3 telefoner til Acer:

Første viste ikke noe. Og synes dette hørtes rart ut.

Andre ba meg endre sone innstillingene. (det virker jo ikke, når spilleren ikke er der.)

Tredje sa at alle maskinene og eskene var merket med Blu-Ray men at ikke alle maskinene hadde dette utstyret.

Altså det som står på eskene og maskinene er hva de "kan" inneholde og ikke hva de faktisk inneholder...

Ringte selgeren som syntes dette hørtes utrolig ut, for de hadde sett på esken og på sidene til Acer.

Så da blir det returnering av PCen.

Her er det som står på Acer sine sider om man leser om maskinen: (klippet ut fra Acer produkt side)

Genuine Windows Vista® Home Premium , Athlon 64 X2 5000, 4096MB, 750 GB SATA harddisk, nVidia G100 256MB/1663MB-DVI-VGA-HD (Hybrid SLI Enabled), Blu-ray spiller, Trådløs Tastatur og mus Part Number98.3BREM.NAP

Når man leser dette, inneholder da maskinen Blu-Ray eller ikke???

Er jo den PC som man skulle tro man kjøper?

Samme Produktnummer, merket med samme innhold osv..

Men til Acers "forsvar" finleser man alt nedover står dette:

Operating System Genuine Windows Vista® Home Premium

Processor AMD Sempron™ / AMD Athlon™ X2 dual-core processor / AMD Phenom™ X3 8000 series triple-core processor / AMD Phenom™ X4 9000 Series quad-core processor with AMD 780G chipset

System Memory Supports DDRII 667/800 Dual Channel up to a maximum of 8GB

Graphics ATI Radeon™ HD 3200 Graphics

16X PCI Express graphics slot offering a choice of ATI Radeon or nVidia VGA solutions

Audio High-definition audio with 7.1 channel audio support

Optimized Dolby® Home Theater® audio enhancement, featuring Dolby® Digital, Dolby® Pro Logic® II, Dolby® Headphone, Dolby® Virtual Speaker, and Dolby® Digital Live technologies

I/O Interface 18-in-1 memory card reader for Sony® Memory Stick, Memory Stick PROTM, CompactFlashTM Type I, CompactFlashTM Type II, SmartMedia (SM), Secure Digital (SD), MultiMediaCard (MMC) and xD Card. (plus 1 x USB port)

Audio connections: Six audio jacks 7.1 channel support (rear), Lin Out - MIC In (front)

Gigabyte (10/100/1000) Lan solution

4 USB2 ports

PS2/USB Keyboard port, PS2 ball/USB Optical Mouse port

1 Firewire port

Hard Drives 1 SATAII HDD 3.5" bay

1 x 5.25" drive bay

Optical Devices DVD Burner dual and double layer with an option of a BD Combo drive or BD Burner

Expansion Slots 2 x PCI, 1 x 1X PCIE, 1 x 16X PCIE

Housing Dimension 180(W) x 441.5(D) x 367(H)

Software Microsoft® Office Trial 2007 (60D), Microsoft® Works 8.5, Adobe® Reader® 7.0, Free Antivirus Trial version, Acer Arcade Live, Quick Burning (NTI CD-Maker™ Gold), Acer Empowering Technology, eSobi™ v2,0 Lite Trial (90D).

EMI / Safety CE, FCC, BSMI, CCC, ETL, Nemko

Men tydligvis er det helt ok å skirive innholdet på esken og på maskinen, og så legger du ved noe annet.

Lukter tilnærmet svindel spør du meg...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...