nilsga Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Hei! Hadde tenkt å sette opp en dedikert server hjemme. Den skal brukes som webserver, og skal kjøre Tomcat og JBoss (på linux). Den skal stå på en 1MBit ADSL linje, og kommer ikke til å ha allverdens til hits. Regner med at RAM kanskje er viktigere enn prosessorkraft. Noen som har forslag til et rimelig oppsett ( < 10000 kr)? Nils-H Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 for 10k kan du bygge ett datasenter. du trenger strengt tatt ikke noe mer enn en p3 500 med 128MB ram. dog jeg ville spytta inn litt mer kraft enn det så er det ikke nødvendig, har selv ett slikt oppsett som kjører som webserver på 2mbit sdsl og det er iaffal aldri burken som er årsaken hvis noe går sakte Lenke til kommentar
viggo Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 haha! du kan fint bruke en pentium 90 til den oppgaven Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Kjøp et billig hovedkort der alt er integrert og en billig prosessor og litt minne. Det blir ikke mange 1000-lappene. 3k kanskje? Lenke til kommentar
nilsga Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Joda, skulle det vært en ren apache server, så regner jeg med at det hadde holdt med hva som helst. Det som gjør at jeg spør er at den skal kjøre J2EE applikasjoner på Tomcat og JBoss. Noen som har et lignende oppsett som kan fortelle meg hva slags hardware de kjører på? Nils-H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå