joramo91 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Men som dere ser så "følger" bakgrunnen teksten, så der jeg har lite skrift på siden blir bakgrunnen svært høyt opp. Noen som kan hjelpe meg med å få bakgrunnen til å gå helt ned? PS: bakgrunnen er altså et bilde, så den vil uansett ikke dekke hele siden.... CSS ser slik ut: body { text-align: center; } #bakgrunn { margin: auto; text-align: left; background-image: url('bakgrunnq.jpg'); background-repeat: no-repeat; margin-top:-510px; position: relative; width: 785px; height: 100%; } #banner { margin: auto; text-align: left; width: 88%; height: 600px; position: relative; top: -40px; background-repeat: no-repeat; background-image: url('aleksander1.png'); text-decoration: none; } #meny li { display: inline; text-decoration: none; } #meny a { text-decoration: none; color: blue; { Endret 25. mai 2009 av joramo91 Lenke til kommentar
Jonas9300 Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Lage et lengre bilde? Ser at du bruker prosent. Uten at jeg er helt sikker, vil jeg tro 100% tilsvarer hele bildet. Og jeg tror ikke "background-repeat" vil fungere, så ting ser bra ut. Så, hvis du for eksempel lager et litt lengre bilde (som tilsvarer lengden du vil ha, eller som er repeatvennlig i forhold til utseende messig), og bruker "px" i stedet for prosent på height? Håper jeg forsto deg riktig. Endret 17. mai 2009 av Jonas9300 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå