Aksjeleif Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hei. Har kjøpt meg en derbi x-race. Nå har den begynt å bråke på tomgang. Dette gjorde den ikke når den var ny. Jeg er helt nybegynner, så vennligst snakk "norsk" når dere skal forklare noe Lenke til kommentar
Dudemeister Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hei. Har kjøpt meg en derbi x-race. Nå har den begynt å bråke på tomgang. Dette gjorde den ikke når den var ny. Jeg er helt nybegynner, så vennligst snakk "norsk" når dere skal forklare noe Må bare spørre om den bråker mer enn vanlig når du holder inne gassen? Det er mulig eksospotta på mc-en din er litt løs, selv om du ikke har merket det ;] Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Fri eksos? hull i eksosannlegget. har du den plomberingen i sluttpotta enda? Lenke til kommentar
robink92 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 hmm, kan være grunnet frieksos ja("lekasje" av eksos) dette finner du fort ut ved å se/høre hvor eksosen kommer ut ifra, kansje potta ikke er satt helt fast. det kan også være at noen har hatt "tuklet" med tomgangsskruen om du ser/hører at den "gir på" mer (mere omdreininger på tomgang) eller det kan hende at gassvaieren har hoppet ut av plassen sin, og hekta seg fast en annen plass og stramma seg, slik at mopeden gir gass. (noe du selv kansje har gjort med bremsevaiere på trampsykler for å stramme bremsene.) håper det ble godt forklart på Norsk si ifra hvilket problem det er da, om det bare kommer mer lyd(bråk) eller om det virker som den gir på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå