Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Regelverk rundt falske bestillinger via nett?

Lonto

Anbefalte innlegg

Hei,

Min søster på 14år har mottatt en rekker forsendelser fra diverse leverandører, der av FHM, Mann, noe vitamin greier som jeg ikke husker navnet på og en annen leverandør som ga henne en barberhøvel som velkomst gave.

Dette er noe hun ABSOLUTT ikke har bestilt.

Så derfor ringte jeg lensmannskontoret for å anmelde denne saken. Det jeg fikk som svar var at dette ikke var en sak for politiet og at jeg måtte bare sende et brev til leverandøren dersom det skjedde flere ganger.

Er dette virkelig ikke noe for politiet??!

Det var faktisk talt en av leverandørene vi ringte, som anbefalte å anmelde denne saken. Så jeg kan ikke fatte å begripe at dette ikke er en sak for politiet.. Det er jo noen som gir seg ut som min søster med fult navn og adresse osv.. Det kan da umulig være lovlig!

Heldigvis har det ikke vært noe problemer med å få avbestilt leveransene. Men allikevel så er det svært irriterende.

Håper noen har noen råd å dele.

På forhånd takk!;)

Endret av Lonto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, ble det opprettet noe abonnement i hennes navn/personnummer? Slik at hun får regning på varer hun ikke får? Eller var det bare fysiske varer som ble sendt hjem til henne?

Hvis det var førstnevnte så kan du ihvertfall anmelde det (jeg var vitne i en rettsak i en lignende sak, noen prøvde å opprette lån og mobilabonnement i andre sitt navn)

Lenke til kommentar

Får å opprette et slik abonnement så trenger man ikke personnr. Så det er ikke tilfelle.

Gavene/varene er blitt mottatt. Men dette er noe som ikke har blitt bestilt.

*EDIT* Det man trenger er : * Fornavn

* Etternavn

* Adresse

* Sted

* Postnr

* By

* Telefon

* Fødselsår

* E-post

Endret av Lonto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...