Gå til innhold

Acer Aspire 6930G eller 7730G?

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter ny pc. Så lurer jeg på denne Acer Aspire 7735ZG.

Specs:

* Prosessor: Intel® Pentium Mobile T4200

* Skjerm : 17.3" LED Crystalbrite

* Minne : 4GB (2x2048MB)

* Harddisk : 500 GB Harddisk

* Chip-set : Mobile Intel® PM45 Express Chipset

* Grafikk : ATI Radeon HD 4570 512MB

* Optisk enhet : DVD Leser og DVD Brenner

* Lydkort : High-definition audio support

* Batteri : 6 Celler

* Eksterne porter : 1 port for ekstern skjerm, 1 port for ekstern mikrofon, 1 port for høytalere,HDMI™ port with HDCP support, 4 USB 2.0 porter, Acer EasyPort IV connector

* Nettverkskort : 10/100 Mbit nettverkskort,Trådløst 802.11 b/g WLAN,

* Tastatur : Tastatur med numerisk keypad

* Vekt . 3.8 Kg

* Programvare : Vista Home Premium (Norsk, Dansk, Engelsk), Trend Micro Internet Security 2009,NTI Media Maker, Acer GridVista, Adobe Acrobat Reader, Acer Empowering Technology

* Garanti : 1 års garanti (ikke på batteri) Support : 800 84 880 (09:00 – 17:00)

* Multimedia : 5 i 1 kortleser for (SD/MMC/MS/MS PRO/xD), 0.3MP Orbicam - Web kamera integrert

NB! Prøveversjon av annet antivirusprogram er innstallert og bør avinnstalleres før Trend Micro Internet Security 2009 innstalleres!

Noe bra? :new_woot:

Har ikke stor peiling på prossesor og sånt, så hadde vært fint med litt hjelp.

Pcen skal brukes til:

- Litt spilling (fifa o.l)

- Bilde- og videoredigering

- Internett og musikk (tas som en selvfølge)

Jeg lurer på om den blir litt for stor, men hvis den er veldig bra, så kan jeg nok leve med det :)

Hvis ikke denne er god - har dere noen forslag til pc? 6-7000.

EDIT: Viktig ting jeg glemte å si: Den må være stille! Ikke noe bråkete pc her i huset :!:

Endret av Seigmannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller er Acer Aspire 6930G 16" mye bedre? Pris: 8500,-

Specs:

# Prosessor: Intel Core 2 Duo T6400

# Skjerm : 16" WXGA 1366x768 Acer CrystalBrite™ TFT LCD

# Minne : 4 GB (2 x 2048MB)DDR2 Minne NB: Kun ca. 3070MB RAM vil være synlig i Windows da skjermkortet allokerer internminne for optimal ytelse.

# Harddisk : 500 GB Harddisk

# Chip-set : Mobile Intel PM45 Express Chipset

# Grafikk : Geforce 9600GT-1024MB , støtter Microsoft® DirectX® 10 og PCI Express®

# Optisk enhet : DVD - Brenner og Leser

# Lyd: Optimized 2nd Generation Dolby Home Theater® audio enhancement, To innebygde stereo høytalere og en Acer Tuba CineBass booster, True5.1-channel surround sound output. S/PDIF

# Kortplasser : ExpressCard™/54 slot

# Batteri : 6 Celler

# Eksterne porter : 1 HDMI™ port med HDCP support, 1 port for ekstern skjerm, 4 USB 2.0 porter(èn er delt med sATA porten), eSATA port, Acer EasyPort IV connector, 1 port for ekstern mikrofon/høyttaler

# Multimedia porter : 5 i 1 kortleser for SD™, MMC, MS, MS PRO, xD

# Kortplasser : ExpressCard™/54 slot

# Nettverkskort : WLAN 802.11a/b/g/Draft-N (modellavhengig) og integrert nettverkskort

# Tastatur : Acer tastatur med numerisk keypad

# Vekt : 3.4 Kg

# Programvare : Vista Home Premium (Norsk, Dansk, Engelsk), Antivirus Trial versjon (60 dager fri bruk), NTI Media Maker, Acer Arcade™ Deluxe med Cinema, Album, Music, Acer HomeMedia,Acer GridVista, Adobe Acrobat Reader, Acer eManager, Acer GameZone

# Garanti : 1 års garanti (ikke på batteri) Support : 800 84 880 (09:00 – 17:00)

# Multimedia : 5 i 1 kortleser for (SD/MMC/MS/MS PRO/xD), 0.3MP Orbicam - Web kamera integrert

Endret av Seigmannen
Lenke til kommentar
Kan vel bumpe litt nå? :!:

Lurer mest på den siste nå. Den har jo hele 1GB grafikk-minne! Kjekt å ha... Hvordan er prossessoren og det?

På den oppløsningen skjermen har, så vil du ikke merke særlig stor forskjell på 9600GT (512MB) vs. (9600GT (1024MB), men ønsker du å kjøre ting på litt større oppløsninger (Ekstern skjerm, TV, etc) vil du merke stor forskjell fra 512 --> 1024MB dedikert skjermkortminne.

Ellers støtter jeg siste tipset som kom inn her. Den acer maskinen yter bedre på alle oppgaver kontra den første som ble linket til her inne.

-Øivind-

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Men den siste pcen jeg linket til. Er den verdt 8000,-? Eller kan man finne bedre pcer for denne prisen? :p

Her er forresten samme modell bare med halvparten harddisk og annet grafikkort. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=445065 Men den koster 1000,- mindre. Hva er best av grafikkortene?

Altså denne eller denne?

Endret av Seigmannen
Lenke til kommentar
Et spørs. til.

Hva betyr dette med GHz? De bærbare jeg har sett på har 2GHz, mens de dyrere har mer. Hvor mye betydning har dette?

F. eks. "Sony Vaio" som jeg har sett litt på har hele 2.53GHz! Er dette veldig bra?

Akkurat det med GHz kan du lett gjøre om til antall hestekrefter. 2.0 GHz = 200HK. Da ser du enklere hvor mye mer effekt du vil få fra prosessoren :)

Angående de to maskinene du har satt opp ville jeg personlig gått for 16" da de er likt spesifisert sånn roughly, og vil gi litt ekstra glede i spill med bedre flyt i grafikken.

-Øivind-

Lenke til kommentar
Et spørs. til.

Hva betyr dette med GHz? De bærbare jeg har sett på har 2GHz, mens de dyrere har mer. Hvor mye betydning har dette?

F. eks. "Sony Vaio" som jeg har sett litt på har hele 2.53GHz! Er dette veldig bra?

Akkurat det med GHz kan du lett gjøre om til antall hestekrefter. 2.0 GHz = 200HK. Da ser du enklere hvor mye mer effekt du vil få fra prosessoren :)

Angående de to maskinene du har satt opp ville jeg personlig gått for 16" da de er likt spesifisert sånn roughly, og vil gi litt ekstra glede i spill med bedre flyt i grafikken.

-Øivind-

Virker som du har litt peiling på dette.

Hvilken av ATI Mobility Radeon HD 4650 og Geforce 9600M-GT er best? Har googlet litt, og fant ut at 4650 var mye bedre, er det stor forskjell?

Og er det OK med 2.0 GHz? Sitter med en HP med 2.0 GHz nå og den er rimelig treg, men har ikke det noe med prossessoren å gjøre?

Lenke til kommentar
Et spørs. til.

-Øivind-

Virker som du har litt peiling på dette.

Hvilken av ATI Mobility Radeon HD 4650 og Geforce 9600M-GT er best? Har googlet litt, og fant ut at 4650 var mye bedre, er det stor forskjell?

Og er det OK med 2.0 GHz? Sitter med en HP med 2.0 GHz nå og den er rimelig treg, men har ikke det noe med prossessoren å gjøre?

sjekk selv :)

Svaret er Ja, for å spare deg ett trykk og to....

Endret av Stig'n
Lenke til kommentar
Bestilte meg nettopp Acer Aspire 6930G :grin: Gleder meg!

ska ikje få deg t å angre, men eg hadde valgt multicom sin, den har ddr3 minne og gddr3 minne - MEN kun 512Mb Vram...MEN der igjen så er det samme oppløsning på begge...

Lenke til kommentar

Nå er det jeg som står fast ved valget: 6930G eller Multicom Compal KHBL2...Aceren frister pga. den har OS og alt det der...Mens multicom sin er uten OS til samme pris(med 320gb hd og 4gb ram). Dvs. en måtte lagt ut ca. 700-800,- ekstra for en OEM dvd...

Tricky picky :wallbash:

*ini, mini, miny ---> MO!*

grattis med ny lappis, forresten *misunner* :p

Endret av Stig'n
Lenke til kommentar
Nå er det jeg som står fast ved valget: 6930G eller Multicom Compal KHBL2...Aceren frister pga. den har OS og alt det der...Mens multicom sin er uten OS til samme pris(med 320gb hd og 4gb ram). Dvs. en måtte lagt ut ca. 700-800,- ekstra for en OEM dvd...

Jo takk, gleder meg veldig nå :yes: Den ble forresten sendt fra Sarpsborg idag, så den kommer nok til imorgen! Skal gi rapport etterhvert :p

Jeg kan nok ikke hjelpe deg så mye med valget ditt, men jeg har selv ikke sansen for Multicom sine pcer, så jeg hadde jo selvsagt valgt Aceren!

Men hvem av 6930ene ser du på? Den med ATI eller den med Nvidia grafikkort?

Jeg kan uansett gi en kort rapport om pcen om 1-3 dager :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at Acer har billige maskiner. Men det finnes også en grunn til det. Til dels stor serviceprosent.

Men får håpe du slepper det. Gratulerer med kjøpet.

Endret av Eizon
Lenke til kommentar

Jo takk, gleder meg veldig nå :yes: Den ble forresten sendt fra Sarpsborg idag, så den kommer nok til imorgen! Skal gi rapport etterhvert :p

Jeg kan nok ikke hjelpe deg så mye med valget ditt, men jeg har selv ikke sansen for Multicom sine pcer, så jeg hadde jo selvsagt valgt Aceren!

Men hvem av 6930ene ser du på? Den med ATI eller den med Nvidia grafikkort?

Jeg kan uansett gi en kort rapport om pcen om 1-3 dager :w00t:

Kikker på ATI selvfølgelig, ettersom det scorer nær Gforce9800 kortet...Gleder meg til å se din "rapport" ;) - Det kan hjelpe til i mitt valg... Acer med 16" + 1GB Vram på skjermkortet frister ekstremt mye mer enn multicom sin, nakne, men nyere ddr3/gddr3 versjon

- Men på Multien sin er cpuen som er på den, P8600=1066Mhz FSB med 1Mb mer i cachen enn T serien...Så, som en kar sa, valget burde ikke være så vanskelig...Da var det bare å bestille ein OEm dvd fra komplett da...

arh,,, avventer din lille tilbakemld. heller...

Endret av Stig'n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...