PinneVed Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Ikke hva jeg hadde håpet på, men får gjøre det beste ut av hvad man haver. For å understreke, dette er nivå 1, altså VG nivå 1 eller ungdomsskole pensum. På standpunkt ligger jeg og vipper litt, ca 5-, så må jobbe litt med å få en ren 5 på denne eksamenen. Noen som har generelle tips til hvordan man burde skrive og forbedre seg? Kan ramse opp hva jeg må øve på: Gramatikk generelt: Imparfait, delingsartikkel (spesielt ved mat/bestilling, kanskje være en snik og bruke mengde foran hver mat/drikke, blir bare de som prep da.), preposisjoner (en, à, au, aux foran land. (À foran klokkeslett)) Bindeord: Her trenger jeg hjelp, gjerne med noen eksempler. Har en liten liste selv: cependant, d'ailleurs, par contre, ensuite, depuis (?), en plus. Etre foran bevegelsesverb i passe compose. qui/que pendant når det gjelder tid En ting jeg virkelig trenger hjelp med: Formelt brev/email. Hvis en oppgave ber om at du skal spørre om 3 ting til et kontor eller lignende, kan man gjøre det enkelt? Monsieur/Madame Nous voudrions (ramse opp de 3 tingene) Mes sentiments distinguès Må jeg gjøre noe mer utav brevet/emailen? Skrive en stil på fransk: Noen gode oppskrifter for å gjøre dem gode og enkle å skrive? Jeg begynner fort å surre med imparfait, så kan det lønne seg å bruke presens og passe comp mest mulig? Feks enkelt: Il fait beau aujourd'hui. Je decendre à la cuisine pour mon petit dejuner.... Avansert: Aujourd'hui avait un bon jour. Premierement je mangais un peu de pain... Trengs det å skrive med imparfait og litt voksent språk for å få god karakter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå