Gjest Guest_Anonym_* Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg er nå 17 år gammel og fyller snart 18, og har lyst til å flytte til Spania med en kamerat i august for så å gå på en norsk Videregående Skole der nede. Den økonomiske delen er ikke noe problem, men jeg lider av depresjon. Grunnen til min bekymring er at dette skal ende som da jeg var utvekslingsstudent i USA, hvor jeg egentlig skulle bli frem til slutten av skoleåret. Jeg kom til et par som skulle være vertsfamilie for meg og det begynte greit, men etter 1,5 måneds tid viste det seg at de absolutt ikke var egnet til å være vertsfamilie, på grunn av en rekke årsaker. Dette førte til at jeg snakket med organisasjonen som sa at jeg skulle få en ny familie i løpet av et par dager, men da den daværende vertsfamilien fant ut av dette , ble de sinte og kastet meg ut av huset deres. Grunnet at jeg ikke hadde noe sted å bo, så flyttet jeg inn hos en venn fra skolen frem til jeg skulle få en ny vertsfamilie. Men det endte med at jeg ble boende der i godt over en måned, uten å få en ny vertsfamilie. Etterhvert så hadde jeg blitt så deprimert at jeg ikke klarte det lengre og dro hjem i november. Jeg fikk fortsette på skolen her hjemme, men etter et par måneder hadde depresjonen forverret seg så ille at skoleåret mitt ble ødelagt. Som sagt, det jeg er redd for er at dette skulle ende som da jeg var utvekslingsstudent. Men da jeg varutvekslingsstudent hadde jeg ikke hjemlengsel, jeg bare hadde det ikke bra og jeg trivdes ikke. Men jeg har vært til behandling og går nå på anti-depressiva. Og i Spania blir jeg boende med en kamerat av meg hjemmefra, mens jeg går på en norsk skole der nede. Jeg har også hørt av en del om at det varme og lyse klimaet i Spania har hjulpet en del mot depresjon. Er det noen her som har noen tips eller erfaringer å dele? Takk så mye på forhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå