Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Billigste lån uten sikkerhet

Bov

Anbefalte innlegg

kommet i det uføre at jeg måtte frem med 140000,- i en fei. disse hadde jeg ikke akkurat på konto, men tok opp et lån hos banknorwegian med en sinnsyk rente. (19,61% effektivt).

ikke det at jeg har problemer med å betale dette, men så surt å måtte betale en formue i renter hver måned

spørsmålet mitt er da: er det noen som vet om noen måte å få ned denne renta på,? noen som tilbyr finansiering til en lavere rente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kommet i det uføre at jeg måtte frem med 140000,- i en fei. disse hadde jeg ikke akkurat på konto, men tok opp et lån hos banknorwegian med en sinnsyk rente. (19,61% effektivt).

ikke det at jeg har problemer med å betale dette, men så surt å måtte betale en formue i renter hver måned

spørsmålet mitt er da: er det noen som vet om noen måte å få ned denne renta på,? noen som tilbyr finansiering til en lavere rente?

Tja. Det kan være noen som har noe litt billigere. Men så lenge du ikke har sikkerhet i fast løsøre så blir det vanskelig. Men du kan gå i en bank å få et forbrukslån med noe sikkerhet i din inntekt (dvs om du har en sikker fast jobb). Iallefall lov å prøve seg. Men det vil nok bli vanskelig hvis du ikke kan stille opp med en form for sikkerhet, enten selv eller få en kausjonistsikkerhet. Men du kan også prøve ovenfor banknorwegian ved å si at du overfører din egen lønnskonto til dem og dermed foreslå billigere rente for at du skal gjøre dette. banknorwegian får da en gulrot fra deg fordi de da får et fast innskudd hver måned (lønn).

Men det vil forbli et forbrukslån uansett, og det er også dyrt uansett.

Desverre, evnt bra om man ser på det i en litt større sammenheng.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forbrukslån uten sikkerhet er dyre men 19% var ekstremt. de fleste kommersielle forbrukslån ligger rundt 10 -14%....

Det du bør gjøre er å få til en full refinansiering hos en bank der du har spare eller lønnskonto fra før som du har et etablert kundeforhold til. Om du har flere lån eller kreditter får du da samlet disse i ett lån med en mer gunstig rente. Har du kausjonist eller annen form for sikkerhet vil du normalt få en mye bedre rente, ganske sikkert halvparten av hva du betaler nå. Eventuelt kan du ta kontakt med banknorwegian og reforhandle lånebetingelsene, lånets løpetid...osv

Du kan også sammenligne kostnader hos ulike långivere her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...