chelseafan95 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Hei, jeg er en gutt på 14 som elsker å kjøre båt. Jeg har en Morgan 350 med Suzuki 9.9... Toppfarten er ca 25knop. og jeg vet at reglene er: - Maks 8m - Maks 10hk - Maks 10knop (toppfart) Men liksom bryr politiet seg vis du kjører "fornuftig" der det er 5knop osv.. Trenger svar fort, skal ta ut båten snart Endret 14. mai 2009 av chelseafan95 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Tatt av politiet? Tenk heller på din egen sikkerhet. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 så lenge du holder lav fart i fem knop og ikke kjører som en villmann så er sjansen liten for at du blir taua inn. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Jeg har vell kjørt ulovlig helt siden vi kjøpte båt (som begynner å bli noen år siden nå), og dette blir den første sommeren jeg kjører lovlig. Har selv aldri blitt stoppet av politiet. Har truffet på de et par ganger, men i og med at jeg kjører skikket, har det gått fint. Regner med dette gjelder deg også. Hvis du kjører rolig og viser hensyn, tviler jeg sterkt på at du blir stoppet. Politiet kan ikke stoppe hver eneste båt de ser på sjøen. Det er ikke alltid like lett å se på avstand og i fart hvor gammel føreren er. Hadde forøvrig noen kompisser som ble stoppet. De fikk bare en advarsel, og fikk beskjed om å fortøye båten til de fylte 16. Om de slapp unna fordi de hadde tatt båtførerbeviset, vet jeg ikke. Har også en annen kompis som kjører rundt i en gul Hurrycane 370. Han har truffet på politiet mange ganger, og han er ikke den som kjørte roligst med båten (det er vell ikke så mange som kjører så veldig rolig med en speedbåt), men politiet bare hilste Endret 14. mai 2009 av vbjornevik Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg fikk en advarsel og bot fordi jeg manglet lanterneføring. Var 15 år og kjørte en nokså lik båt som den du beskriver (bare 14 fot og 30HK). Lenke til kommentar
chelseafan95 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Takk for svar Da blir det nok en tur i morra med båten Jeg tror ikke at jeg er den som kjører villest i skjærgården Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Husk at intet er straffbart før fylte 15 år. Selv har jeg kjørt båt siden jeg var 10, både over og under 10 knop. Nå skal det sies at det ikke er politibåter på patrulje her jeg bor Lenke til kommentar
Penny Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Husk at intet er straffbart før fylte 15 år. Ikke for føreren nei, men desto verre for foreldrene eller hvem det nå er som eier båten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå