Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal se på Golf 1'er cab - noe jeg burde se etter?

DE1

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal nå om et par timer ned til sentrum for å se på en 1'er golf cabriolet.

Mener å huske at det var en 1988 modell GTI.

Noen spesielle problemer med denne bilen jeg burde se etter og spørre om?

Taket veit jeg at er nytt.

Også hørte jeg noe med bak venstre bakhjul spesielt burde jeg se etter rust eller noe?

Som sagt; noen fler ting jeg burde sjekke og spørre om? :)

Legger ved to bilder av bilen, når bilen har BBS-felgene er det eldste, og det med Porsche-felgene er nyest.

post-72905-1242313747_thumb.jpg

post-72905-1242313770_thumb.jpg

Dag-Erik

Endret av DE1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg ordnet litt vettu. :)

Drpper littegranne mellom tak og førervindu når det regner, ellers er taket helt fint.

Ingen rust.

Gått 200 000 km, 1.8 GTI

1990-modell men registrert i 1989 - så den har servo

tysklandsimportert i 2003

Ellers har jeg snakket med en kamerat som jøbber på Møller Bil, så vi skal kjøre den opp på bukk og gå over den litt for å se om det er noe spesielt, og se litt grundigere etter rust.

Han har også en GTI-motor liggende jeg kan få for 4000,- som kun har gått 60 000

Kjekt å ha ;)

Blir 18 nå neste uke og neste fredag har jeg oppkjøring. Så håper på at det blir denne bilen jeg kjører rundt da :)

Lenke til kommentar

dyrt spørr du meg.

jeg kjøpte en golf 2 1986 od 3 dørs. NULL rust og var gådd 200000 km. denne kjøpte jeg for 2 år siden og betalte 13 k for. men fordet om det er en gti 89 mod cab synes jeg fortsatt det var dyrt

Lenke til kommentar
25.000 er vel litt overpriset.. Gi ham et bud på 15..

enig der. 15 k er nokk. 25 er for mye. og den er for gammel til at han kan få 25 for den fordet om det er en cab og siden trådstarter sier at det leker litt fra taket ;/

Lenke til kommentar

Alt i motor er skiftet, bensinpumpe i og utenfor tanken, ny frontfanger, nylakkert, ventiler, ledninger.

Justerbart senkesett, ny cab, eksosanlegg for å nevne noe..

Jeg kjenner han ganske godt, så veit at han tar vare på den liksom.

Dette er også en helt spesiell versjon, som kom orginalt med skinnseter. Husker ikke antallet, men det er svært, svært få i Norge som kom med dette.

Jeg synes ikke 25 000,- er for mye da med tanke på alt som er blitt gjort. Skal skaffe et motorbilde til dere :)

Endret av DE1
Lenke til kommentar

For det første så må jeg si ekstremt bra valg av bil!! :new_woot: Fikk skilter på min einser i helga, dog med tak.

For å si noen av mine erfaringer med golf 1 da. Sjekk etter rust i gulvet. Spesielt siden den lekker.. Dra opp teppene foran og sjekk. Selvom det ser bra ut under er det ikke sikkert det ser bra ut innenfra. Dempemattene suger til seg fuktighet og det tar lang tid før de tørker.

Om du har mulighet så ta av frontskjermene (evt bare innerskjermene) og sjekk a-stolpene der. Vet det er mange som har funnet rust der.

De 8v GTI motorene som er på enerne har fått mye skryt på hvor holdbare de er, så der har du motor lenge om du gir den det vanlige stellet :)

25k er IKKE dyrt med tanke på alt som følger og hvor strøken denne ser ut. De porsche hjula + spacere for å bygge om boltsirkelen, senkesettet, lyktene, carbra'n koster litt om du skal kjøpe dette utenom. Løp og kjøp, dette er en bil du kommer til å bli fornøyd med tror jeg :D

Lenke til kommentar

Heisann!

Takk for et bra innlegg (med bakgrunn av erfaring og kompetanse)

Nå for to ukers tid siden tok han ut alle matter og seter for så å tørke gulvet. Så han tar virkelig vare på den, men ja, jeg skal få kameraten min på Møller Bil til å sjekke gulf og A-stolper som du sier. :)

Jeg tror jeg kommer til å bli kjempefornøyd. Dette er vel kanskje ingen vinterbil, men det er derfor det finnes 240 og Sierra'er :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...